Pisos a la Barceloneta

Un de cada 10 edificis a l’Àrea metropolitana de Barcelona es troba en estat deficient. Foto: Google Maps

A l’àrea metropolitana de Barcelona, un de cada 10 edificis dels més de 200.000 que hi ha es troba en estat deficient. Aquesta situació, a més de fer que les persones que viuen en aquests immobles tinguin unes condicions de vida pitjors, té la seva derivada amb relació a l’eficiència energètica. Dit d’una altra manera, els edificis antics o en mal estat són més calorosos a l’estiu i més freds a l’hivern, i suposen un dispendi econòmic major pels seus inquilins.

És per aquest motiu que una de les prioritats del Consorci de l’Habitatge de l’Àrea Metropolitana de Barcelona és fomentar actuacions de rehabilitació al parc d’habitatges i implementar polítiques, activitats i serveis en matèria d’habitatge que arribin a tota la ciutadania.

En aquest àmbit s’emmarca la nova iniciativa impulsada per l’organisme metropolità. Mitjançant fons europeus de recuperació Next Generation, es destinaran més de 160.000 euros anuals a la creació d’un centre d’atenció a la ciutadania per a consultes o dubtes relacionades amb la rehabilitació d’habitatges gestionats pel Consorci de l’Habitatge de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

El projecte, que s’emmarca en el Programa de rehabilitació per a la recuperació econòmica i social en entorns residencials, vol impulsar “operacions de rehabilitació, regeneració i renovació urbana de gran escala, en barris o zones delimitades en funció del seu nivell de renda”. Així, el servei ha d’oferir atenció telefònica a la ciutadania, els ajuntaments, les empreses o altres entitats en “aquelles gestions relacionades amb la rehabilitació i eficiència energètica” i en incidències que tinguin a veure amb “les obres de rehabilitació”.

Tot i que el servei és de nova creació i, per tant, no es disposa de cap dada prèvia, l’AMB calcula que es rebran unes 30.000 trucades anuals.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram