Can Malé

Presentació del projecte, divendres a Can Malé. Foto: Consell Comarcal

Els productes de proximitat, per poder ser comercialitzats i competir al mateix nivell que els productes que fabriquen les grans marques, necessiten una logística professional que els permeti arribar fins a les botigues i a la restauració. Per això, el Consell Comarcal del Vallès Oriental està treballant per crear una futura central de distribució de productes locals a l’Espai Can Malé de Lliçà d’Amunt. Unes instal·lacions que acolliran els aliments dels productors de la comarca que formen part de la Xarxa Productes de la Terra (XPT), que agrupa més d’un miler d’empreses de productes alimentaris fets a la província de Barcelona.

“Hi havia una necessitat dels productors perquè un dels problemes que tenen és la comercialització del seu producte, i també vam veure que des de la restauració i l’àmbit hoteler també tenien dificultats per saber a on adreçar-se per trobar productors locals”, explicava divendres el conseller de Turisme del Consell Comarcal, Àlex Valiente, en la presentació del projecte. Una iniciativa que vol ser realitat al llarg del 2023 i que a hores d’ara compta amb 170 inscrits que veuen una oportunitat en aquesta central de distribució. I és que segons expliquen des del Consell Comarcal, “només amb una trucada restaurants i botigues podran demanar tots els productes locals que necessitin”.

Tot plegat en un espai de 420 metres quadrats que l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt ha cedit al Consell Comarcal i que divendres visitaven diversos productors locals. Entre ells alguns membres del Clúster Craft Beer, el conjunt d’empreses catalanes dedicades a la producció de cervesa artesanal, amb seu a Lliçà d’Amunt, que consideraven “molt interessant” la proposta. Mentre que, d’altra banda, també visitaven l’espai alguns membres de la XPT, en la qual està implicada la Gerència de Comerç de la Diputació de Barcelona, que explica a Línia Vallès que la iniciativa “suposa un pas endavant” i a la vegada “un gran repte que pretén apropar eficientment el producte local a la clientela final”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram