treballador netejant carrer amb aigua freàtica

Els avisos que es reben sobre el manteniment de l’espai urbà han augmentat. Foto: Blanca Blay/ACN

El nombre total d’incidències, queixes i suggeriments, que rep l’Ajuntament de Barcelona per part de la ciutadania, relacionades amb la neteja i la recollida de residus, han caigut un 23% durant l’últim any. Així ho afirmen des del mateix consistori després de fer el balanç de l’any 2023 del conjunt de comunicacions. “La millora s’experimenta especialment en la recollida de la matèria orgànica i del rebuig (-40% d’avisos), la neteja de carrers i places (-16%) i la recollida dels contenidors de reciclatge (-39%)”, afirmen des de l’Ajuntament. Al mateix temps, el consistori afegeix que “el nombre de queixes presentades per soroll a la via pública també s’han reduït un 6% durant l’últim any”.

Tanmateix, des de l’organisme municipal assenyalen que el nombre d’avisos que es reben sobre el manteniment de l’espai urbà, com ara de l’estat de les papereres, les zones de gossos, els semàfors, les pilones, les voreres, l’enllumenat o els bancs, han pujat un 7%. Des de l’Ajuntament recorden que el mateix consistori va presentar a finals de l’any passat el Pla de Manteniment Integral dotat amb 435 milions d’euros per aquest mandat, en el marc del Pla Endreça, per tal de “posar el focus en aquests aspectes concrets”. “La dotació econòmica representa triplicar la inversió anterior i, per tant, caldrà veure en un futur l’evolució de les comunicacions en aquest camp”, afirmen des del consistori.

No són les úniques dades de les quals treu pit l’Ajuntament de Barcelona, ja que el consistori afirma que en general l’any passat es van presentar un total de 350.573 comunicacions, un 9% menys que els 383.464 de l’any 2022. “Ara cal gestionar al voltant d’un centenar menys d’avisos diaris, que han passat d’uns 1.050 a uns 960”, consideren.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram