estació

En aquests dos últims anys, després de temps de promeses, les coses es mouen a la línia R3, que és la nostra, la de Parets del Vallès. Les obres del desdoblament de la línia entre Parets i la Garriga estan adjudicades, actualment s’està treballant en punts de les estacions i en el trasllat de serveis (tel, llum, gas, aigua…). Les previsions són que l’estiu d’aquest 2023 es faci gran part del que s’anomena obra civil, sobretot ponts. En el nostre cas, es doblarà el pont del tren sobre el riu Tenes i el pont sobre la C-17 a l’altura de Mercadona. És necessari fer aquestes obres, que són d’envergadura, en període d’estiu perquè segurament caldrà tallar el pas del tren un temps.

L’estiu del 2024 és quan, si tot va bé, es col·locarà físicament la doble línia perquè, a finals del 2024 o principis del 2025, el desdoblament estigui funcionant i la doble línia tan esperada sigui una realitat.

Pel que fa a la nova estació de Parets, el projecte redactat per Adif està acabat i pròximament es podrà presentar a la ciutadania. Serà una estació moderna i gran que ens ha de donar servei durant molts anys. Els primers a conèixer l’abast del projecte seran els veïns de l’entorn, per estar ben informats i de primera mà; segurament això es farà el mes de febrer o març. La nova estació estarà situada just a sobre d’on hi ha l’actual i, amb la construcció d’una plataforma fins a l’avinguda Catalunya, s’aconseguirà un pàrquing per a aproximadament 75 cotxes, i hi haurà espai per a les motos i les bicis. Aquesta plataforma també tindrà un pont per a vianants que connectarà directament amb l’avinguda Espanya. Hi haurà un pàrquing de bicicletes ben a prop de l’entrada per seguretat. Al nivell de les vies hi haurà un altre pàrquing més o menys on està actualment, però es millorarà i s’ampliarà. Es preveu que el tiquet del pàrquing de la plataforma estigui vinculat al tiquet del tren, com es fa a totes les estacions per facilitar la mobilitat. En qualsevol cas, si serà o no de pagament és un tema que decidirà la Generalitat, que és el gestor de Rodalies i qui planifica els park and ride.

D’altra banda, actualment s’està treballant en la redacció del projecte d’un mur al marge esquerre de l’actual via del tren, passat el pont de l’avinguda Catalunya i direcció a la Garriga. Un mur que es construirà amb la intenció que, en el futur, es pugui cobrir la trinxera del tren. Aquest mur s’executarà en el transcurs del desdoblament, previsiblement el 202, i donarà solució a la preocupació dels veïns d’aquesta zona que des de fa anys suporten molts inconvenients relacionats amb perills, esllavissades, brutícia i el mal estat d’aquest espai. Per fi trobarem una solució definitiva per a aquest indret. Aquests dies s’està ja netejant el talús, fent sondejos i l’estudi geològic.

Des de l’equip de govern, estem contents de tenir aquesta perspectiva de millora de la mobilitat: el nostre municipi necessita urgentment una nova estació i unes noves vies de tren. A partir d’aquí, i amb pròximes millores a la zona urbana, es podrà accedir als polígons industrials i al poble amb molta facilitat. Els llocs de treball són molts, els desplaçaments són constants i necessitem una mobilitat més sostenible que l’actual. Ens tocarà passar un parell d’anys amb algunes molèsties, però, una vegada superat aquest temps, ho oblidarem, perquè els beneficis i les bonances seran per a tothom molt alts.

Pràcticament la totalitat del cost de l’obra de l’estació, que ronda els 10 milions d’euros, serà finançada amb fons europeus. En aquests moments, tenim signat un conveni que diu que es finançarà de la següent manera: un 40% anirà a càrrec de la Generalitat; un 40%, d’Adif, i un 20%, de l’Ajuntament.

Volem complir els objectius de desenvolupament sostenible, l’agenda 2030, i no estalviarem esforços per aconseguir-ho. Entre altres, el tren, el nostre tren, ens hi ajudarà. Estem en el bon camí per assolir una millor mobilitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram