Jordi Seguer

La primera fase de les obres de desdoblament de la línia de Rodalies R3 entre Parets i la Garriga havia de portar millores per als seus usuaris. Però això no ha estat així. Malauradament, la gestió de les obres per part d’ADIF ha estat decebedora i com no hi hagi un gir total anunciem molts més problemes pels ja patidors usuaris del servei que s’ofereix.

Va ser un error reprendre el servei el cap de setmana del 4 de febrer sense haver fet les proves necessàries del bon funcionament de les vies i va ser una mala decisió haver reprès el servei quan les estacions continuaven en obres i amb moltes mancances. Però la gota que ha fet vessar el got ha estat, en el cas de l’estació de Parets, habilitar un pas sobre les vies poc accessible, sense megafonia i sense il·luminació, un pas ubicat a 200 metres d’on s’atura el tren i ja en el terme municipal de Mollet. La clara demostració de la manca de sensibilitat per part d’ADIF amb la gent gran, la gent que va amb cotxet, maletes o que té la mobilitat reduïda.

Per tot plegat batallarem per revertir aquesta situació, perquè els paretans i les paretanes no podem esperar fins al 2026, quan arribi la nova estació de tren, per disposar d’uns accessos en condicions. L’obertura del servei s’ha fet amb una estació amb molt material de l’obra abandonat, amb un pàrquing brut, sense cantina per passar el temps d’espera o sense bancs per seure.

A tot això es sumen les constants avaries de l’ascensor de l’estació que dona accés a Can Roure, competència del govern municipal, que tampoc està a l’altura de les necessitats de la gent. ADIF ens ha demostrat que no ha actuat correctament i això no és un bon auguri de cara a quan es reprenguin les obres l’estiu vinent o a quan comenci la construcció de la nova estació i del park & ride.

Des de Parets, pressionarem per mantenir l’edifici històric de l’estació i per tal que l’Ajuntament no hagi de fer cap aportació econòmica per aquesta faraònica estació que ja supera els 19 milions d’euros. I és que si es fan obres és per millorar el servei, però en el cas de Parets no ha estat així, i les deficiències en la gestió d’ADIF s’han sumat al mal funcionament de la línia.

Confiem que amb el traspàs integral de Rodalies a la Generalitat acabem amb tants anys de desídia. Mentrestant, ens arremangarem i portarem la veu de la ciutadania a la Comissió de Transports del Senat per tal que sàpiguen que a Parets no ens conformem amb aquest servei tan deficient.

Com sempre, farem política de debò.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram