Mollet és Fira

Acte de presentació del Mollet és Fira, ahir a La Marineta. Foto: Ajuntament

Ja queda menys perquè la capital baixvallesana recuperi una de les cites més importants de la ciutat: el Mollet és Fira, la festa que anualment aplega el teixit comercial molletà. Una edició que enguany torna després de dos anys sense fer-se per la pandèmia i que com a novetat se celebrarà concentrada en un únic cap de setmana, del 9 al 12 de juny.

Així es confirmava ahir a La Marineta en la presentació del 8è Mollet és Fira. Una cita que comptarà amb la participació d’almenys 250 establiments i la instal·lació de 150 expositors dels sectors de l’automoció, l’alimentació, el comerç i els serveis. Tot plegat en un espai d’uns 11.000 metres quadrats, amb estands repartits des de la Plaça Major i al llarg de tota l’avinguda de la Llibertat, fins al Parc de les Pruneres, passant per les rambles Fiveller i Balmes i el carrer de Barcelona.

Segons confessava la regidora de Comerç, Mercè Pérez, però, aquest any ha costat més tirar la fira endavant perquè “el sector està esgotat” després de la pandèmia. Encara que els comerços locals han acabat col·laborant amb l’Ajuntament perquè el “Mollet és Fira és molt important per al municipi, ja que el converteix en un gran aparador”, afegia.

Una programació més concentrada

Així doncs, el tret de sortida de la fira es farà el dijous dia 9 de juny al Mercat Vell, amb la tradicional Gala del Comerç, on es reconeixerà dones emprenedores i els comerços de la localitat que tenen més de 25 anys de trajectòria. Mentre que l’endemà se celebrarà El Mercat també és Fira, una mostra de degustació dels productes del Mercat Municipal, i la mostra firal es concentrarà en només dissabte i diumenge.

Tot això, juntament amb la tradicional campanya comercial amb sortejos i promocions, i les activitats culturals i festives que es faran de manera paral·lela a la fira. Entre elles, concerts itinerants, balls, una festa de l’escuma o espectacles.

Una cita que el comerç local afronta “amb moltes ganes perquè volen mirar cap al futur”, deia Jordi Figueroa, un dels representants del teixit comercial de Mollet, en una fira on, tal com recordava l’alcalde, Josep Monràs, “el protagonista és el comerç de proximitat”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram