Tren Sant Andreu

Primer tren a fer el nou recorregut. Foto: Maria Asmarat/ACN

El Vallès Oriental ja torna a estar connectat amb el centre de Barcelona a través de les línies R2 i R11 després de quasi tres mesos d’afectacions per les obres que s’estaven fent per construir un nou traçat fins a la Sagrera i una nova estació a Sant Andreu, que s’ha soterrat. I és que dilluns, un tren que sortia des de Granollers inaugurava aquest nou recorregut posant fi així als transbords i a les hores de més que molts vallesans han hagut de passar al transport públic per anar cada dia a treballar.

La Mònica Tarrés és una d’aquestes afectades que, durant les obres, ha hagut d’agafar un tren i dos metros per arribar fins a la feina. “Ha estat una tortura”, comenta la granollerina, que a la vegada recorda que tardava “uns 40 minuts més” en arribar a l’oficina. “Encara que el pitjor sempre era tornar, perquè el metro anava a rebentar, sempre acabava perdent el tren i els 40 minuts de més es convertien en una hora de més”, lamenta. Una situació que també ha viscut el roquerol Sergi Grau, que diu que “haver de fer tants transbords en hora punta era tal caos que sempre arribava tard a treballar” i que, per això, va acabar demanant un canvi d’horari a la feina.

Ara, però, tot això ja s’ha acabat i els dos vallesans juntament amb els 28.500 viatges diaris que fan servir l’R2 i l’R11, celebren la recuperació del servei. “Ja era hora, per fi arribo bé a treballar sense haver-me de llevar a dos quarts de sis del matí”, diu Tarrés, que lamenta que el tren va igual de ple, però celebra el fet d’estalviar-se els transbords i les hores de més al metro. Tot plegat, mentre, per la seva banda, Renfe ha complert amb els terminis establerts, amb només un dia de retard, a l’espera que pròximament comencin uns altres treballs per fer passar les vies d’alta velocitat per la Sagrera. Però en aquest cas l’actuació no afectarà el servei de Rodalies.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram