El conseller Josep Rull amb alcaldes vallesans. Foto: Generalitat

Les esperades millores a la C-17 cada vegada estan més a prop. Dilluns el conseller Josep Rull va ser a Parets, on va exposar davant de diversos alcaldes vallesans el projecte de millora de la carretera, que tindrà un cost d’uns 35 milions d’euros. Es preveu que s’executi entre l’any que ve i el 2019 i consisteix, principalment, a ampliar l’autovia i reordenar alguns accessos.

Una de les actuacions previstes -cinc en total- és la millora de la connexió de l’autovia amb l’AP-7 en sentit Sabadell i Terrassa a Parets, on hi haurà un nou ramal d’accés. A més, aquí s’ampliarà amb un tercer carril un tram del tronc de l’AP-7 en sentit Barcelona.

Una altra actuació preveu ampliar la C-17 amb un tercer carril, tant en sentit Vic com cap a Barcelona, en un tram de dos quilòmetres entre l’enllaç amb la C-35 i la ronda sud de Granollers (C-352). En aquesta zona, a més, es redirigiran els accessos mitjançant calçades laterals en els enllaços de la C-35 (al sud) i el de la C-155 (al nord). A més, hi haurà sortides intermèdies que connectaran amb els polígons de la zona.

També en aquest tram es reordenaran els accessos entre la intersecció de la C-17 amb l’AP-7 i la C-33 fins a l’enllaç amb la C-35 -carretera de Parets i Circuit de Montmeló-. D’aquesta manera, el tercer carril quedarà lliure d’accessos per tal de millorar-ne la fluïdesa i la seguretat. A més, es remodelarà l’enllaç de la C-35 amb la C-17 a Parets per absorbir millor el trànsit que es generi a les àrees industrials paretanes.

Hi haurà també un pas per a persones i bicicletes a Parets i una nova rotonda al quilòmetre 28,7 de la C-35 per millorar la circulació dels cotxes que vinguin de Montmeló per anar cap a Barcelona o Vic per la C-17.

La quarta actuació correspon a millorar la connectivitat a les zones industrials del Coll de la Manya (Granollers) i Can Montcau (Lliçà d’Amunt) amb un nou pas inferior a la C-17. L’última millora és la d’accessibilitat perquè des del camí de Montmeló es pugui accedir més directament i còmodament a les vies d’alta capacitat (C-17, C-33 i AP-7), cap a Barcelona i Girona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram