Vista aèria circuit Montmeló

El Circuit seguirà amb la Fórmula 1 i Moto GP. Foto: circuitcat.com

El Circuit de Barcelona-Catalunya ha d’apostar per la mobilitat sostenible. Així ho ha deixat clar el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat, Roger Torrent, i també president del mateix circuit.

“Volem reconvertir aquest equipament, que va ser concebut entorn de la benzina i les grans competicions en un espai que estigui al servei de la societat, i també de l’oci saludable, la mobilitat verda, la innovació industrial, el teixit productiu i el territori”, afirmava fa uns dies Torrent. “El nostre desig és que allò que es va crear amb la lògica del segle XX respongui ara a les noves realitats i reptes del país. El Circuit ha de ser un símbol de la transformació verda i l’adaptació d’activitats i infraestructures que ens exigeix l’emergència climàtica”, afegia.

D’altra banda, després dels acords amb MotoGP i la Fórmula 1, el Circuit de Barcelona-Catalunya s’ha assegurat ser una de les seus dels premis fins al 2026. Els monoplaces de la Fórmula 1 competiran, com fins ara, un cop cada any, mentre que les motos segur que ho faran tres cops en els pròxims cinc anys (els dos que resten es podrien alternar amb altres circuits de l’Estat). “Estem molt satisfets de poder continuar sent seu de la competició més important de motociclisme. Suposa una gran notícia per a l’afició, per a la projecció internacional de Barcelona i Catalunya i per a l’objectiu de transformar el Circuit en una peça estratègica pel desenvolupament de la indústria de la mobilitat verda”, reflexionava Torrent.

No tothom, però, ho veu amb bons ulls. “La renovació de la Fórmula 1 suposarà, com a mínim, una inversió de 125 milions d’euros per any del Govern per una activitat que no és d’interès públic ni repercuteix en la població. Promociona un model insostenible”, havia denunciat a Línia Vallès Pep Medina, portaveu de la plataforma No Ens Vendreu La Moto.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram