Una vista aèria de les instal·lacions del Circuit. Foto: Circuit de Catalunya

La notícia saltava divendres passat. “El col·lapse financer de Montmeló i la fuga institucional deixen Barcelona sense Fórmula 1”, assegurava El Confidencial. Ràpidament, el Circuit emetia un comunicat desmentint aquestes informacions i exposant que l’evolució dels resultats mostra una tendència positiva: “Es preveu tancar el 2019 amb unes pèrdues d’1,6 milions d’euros, davant els 7,8 del 2018”, asseguraven des de l’entitat.

A la nota de premsa també s’hi deia que el Circuit “sempre” compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i de les principals institucions i ajuntaments. A més, l’equipament esportiu va fer públic que està a punt d’iniciar converses amb Liberty Media per garantir la continuïtat de la Fórmula 1. Per aquest motiu, el passat novembre van obrir una comissió de treball encarregada de dissenyar un model que permeti a l’organització celebrar curses sostenibles a partir del 2021.

Sigui com sigui, des de la plataforma No ens vendreu la Moto posen l’accent en la dimissió de Vicenç Aguilera, director del Circuit els darrers nou anys, i en les xifres de pèrdues estimades, reportades als pressupostos de la Generalitat, que se situarien sobre els 3,9 milions d’euros. “El milió i mig de la nota de premsa s’ha d’agafar amb pinces i sembla una operació de maquillatge com el green washing que anuncien des de fa anys. Però on és el pla de viabilitat que van prometre fa cinc anys?”, es pregunten. Tanmateix, també lamenten que els diners públics s’utilitzin per a entitats que fomenten la crisi climàtica: “La Generalitat ha pressupostat 46,8 milions per a un forat econòmic com el Circuit”, conclouen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram