Rodalies

Només hi ha dos trens per hora i sentit que circulen entre Puigcerdà i Montcada-Ripollet. Foto: Arxiu

Molts usuaris habituals de la línia R3 del Vallès Oriental estan vivint un malson arran del caos que ha generat el robatori de coure de diumenge a Montcada. A causa de l’incident, només hi ha dos trens per hora i sentit que circulen entre Puigcerdà i Montcada-Ripollet, impedint els usuaris vallesans arribar fins a Barcelona. Davant d’aquesta situació, la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’ ha posat el crit al cel, ja que l’R3 és la línia més afectada pel robatori.

Segons explica a l’ACN Bernat Camps, membre de la plataforma, els usuaris de l’R3 senten “ràbia i indignació” perquè sempre són els “més damnificats”. “En aquests moments pràcticament s’ha normalitzat el servei de Rodalies, excepte la línia R3, per això tenim la sensació de ser sempre els últims i d’estar deixats de la mà”, lamenta. A més, critica que “falta inversió” en aquesta línia i, en general, a tot Rodalies, després que el Govern hagi anunciat que l’avaria és “estructural” i que les reparacions per recuperar la normalitat a la línia poden durar dos mesos.

Per pal·liar la situació al llarg d’aquests dos mesos, Renfe està oferint un servei alternatiu de busos fins a Barcelona que s’atura a Fabra i Puig, on els viatgers poden agafar el metro. Amb tot, segons ha constatat l’ACN parlant amb diversos usuaris, molts viatges estan optant per moure’s directament en bus des dels seus municipis fins a Barcelona.

Demanen solucions

Malgrat el servei alternatiu, els integrants de la plataforma continuen enfadats i expliquen que no entenen que “un element tan clau de la infraestructura estigui desprotegit d’aquesta manera i es pugui entrar a les tres del matí a robar coure sense que hi hagi imatges de seguretat, sense que hi hagi vigilant i sense que hi hagi Mossos”. En aquest sentit, Camps diu que “Adif hauria de vetllar perquè estigués protegida” o, almenys, “tenir infraestructures alternatives per poder mantenir el servei”.

Per tot plegat, des de la plataforma reclamen que “es busqui una solució” per la línia R3 i que els trens “puguin entrar als túnels de Plaça Catalunya amb normalitat, igual que fan els trens de l’R4”. També recorda que l’estació de Fabra i Puig, on s’aturen els busos, “no és al centre de Barcelona i això suposa un temps extra per arribar al destí”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram