Mollet estació adif

Així serà la nova estació de tren de Mollet. Foto: Adif

La duplicació de les vies de l’R3 i la construcció d’una nova estació de tren més cèntrica i moderna ja és més a prop de fer-se realitat. El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat a la Unió Temporal d’Empreses integrada per TRN Taryet i TyLin GPO la redacció del projecte constructiu, per 3,5 milions d’euros. Segons avancen des d’Adif, l’objectiu de tot plegat és “incrementar la capacitat i fiabilitat del trànsit ferroviari”.

La redacció del projecte servirà per definir una segona via al tram de gairebé tres quilòmetres de longitud de l’R3 que creua la ciutat i separa l’estació de Mollet-Santa Rosa de la de Parets, actualment de via única. “D’aquesta manera, augmentarà la mobilitat en una zona amb gran densitat de població”, asseguren des d’Adif.

Al mateix temps, la redacció del projecte també permetrà definir l’edifici de la nova estació amb tots els detalls i projectar-lo al final de la rambla Nova, una ubicació que “millorarà l’accés dels ciutadans al servei ferroviari”, expliquen des d’Adif.

En concret, l’estació s’aixecarà en una nova plaça que es construirà i l’accés a les andanes, que es farà a través d’ascensors i rampes mecàniques, estarà just a sobre de l’edifici. La redacció del projecte acabarà d’especificar-ho tot plegat, de la mateixa manera que també detallarà com ha de ser el nou passeig ciutadà que unirà la rambla Nova i la rambla de la Unió, actualment ocupat per dos passos inferiors.

Cal recordar que es tracta d’una actuació molt esperada a la ciutat davant la divisió que suposa actualment el pas de l’R3 i que, en aquest sentit, el projecte contempla cobrir les vies al seu pas pel Parc de la Plana, desplegar pantalles acústiques arreu i alliberar la zona de l’estació actual per a equipaments urbans i zones verdes.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram