Durant l’actuació es fan forats de petit diàmetre. Foto: Ajuntament

L’Ajuntament de Canovelles ha començat recentment el sondeig geotècnic previ a la construcció de la doble via de tren per a la línia Barcelona-Vic. Aquest procés consisteix en una prospecció del terreny en la qual es fan forats de petit diàmetre que, tot i que no permeten la visió directa del sòl, “aportaran informació molt útil per a l’obra posterior”, segons explica el consistori.

Aquesta tasca aproparia l’esperada i reclamada doble via del trajecte Barcelona-Vic, que comença a veure’s amb més claredat. De fet, segons fonts de l’Ajuntament, el Ministeri de Foment ja ha pres la decisió de desdoblar definitivament l’equipament ferroviari.

Aquesta és l’única línia de rodalies de Catalunya que opera en via única, el que fa que el servei hagi de ser més lent i espaiat. Actualment la via està duplicada entre Barcelona i Montcada, i la idea és que es desdobli de Montcada a Vic.

El tram més conflictiu és el que hi ha entre la Garriga i Vic, ja que passa pel vessant de la muntanya i “suposa greus dificultats de construcció”, segons l’Ajuntament.