Moment visita Alstom

Un moment de la visita de dilluns de representants de TMB. Foto: TMB

La planta d’Alstom de Santa Perpètua es troba a ple rendiment gràcies a la fabricació de nous vagons del metro. Així, la primera remesa dels dos nous models de trens de les línies l’L1 i L3, que substituiran els que tenen amiant, sortiran aviat de la planta i serà a finals de maig quan els combois comencin a prestar servei. El contracte contempla el manteniment dels combois durant els primers quinze anys.

L’empresa fabrica els dos nous models de trens de les línies L1 i L3 del metro de Barcelona

L’empresa, tal com va explicar dilluns el seu president, Leopoldo Maestu veu la construcció dels vagons com “el projecte més il·lusionant de la fàbrica dels últims anys. Maestu va pronunciar aquestes paraules durant la visita de la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, a la fàbrica. I és que l’encàrrec de TMB, a banda del seu valor, també li pot acabar servint a la planta d’Alstom de Santa Perpètua per atreure noves inversions.

Cal recordar que aquest encàrrec de TMB a Alstom és el contracte públic de compra de trens més gran que mai ha licitat la companyia pública, ja que la despesa prevista és de gairebé 320 milions d’euros. Això permetrà renovar gairebé el 30% de la flota de TMB i resoldre la problemàtica amb l’amiant.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram