Llosa Montmeló

Es vol urbanitzar l’espai que queda sobre les vies de tren. Foto: Arxiu

El soterrament de les vies de tren, l’any 2010, deixava, a sobre seu, una gran llosa de més de 100.000 metres quadrats, propietat d’ADIF. Amb l’objectiu d’urbanitzar aquest espai, que separa els dos barris que queden a banda i banda de l’estació, es tirava endavant, l’any 2017, un projecte dividit en tres fases. La primera s’acabava a finals del 2018, deixant un nou espai integrat a l’entorn de prop de 13.000 metres quadrats amb una zona de jocs infantils i un espai per a vianants entre l’estació i l’avinguda Pompeu Fabra. Amb tot, i tot i que es preveia que la segona fase es tirés endavant l’any següent, no ha estat fins ara, sis anys després, quan la Generalitat ha inclòs aquest projecte als pressupostos.

L’acord entre ERC i el PSC preveu l’aprovació d’una subvenció de 3,8 milions d’euros per tirar endavant, aquest mateix any, la segona fase d’urbanització de la llosa. En concret, consisteix a urbanitzar la part de llosa que queda des de l’avinguda Pompeu Fabra fins al final del soterrament en sentit nord. Abans, però, caldrà acabar d’aprovar els comptes de la Generalitat, i per això la proposta feta necessita el suport o l’abstenció d’algun partit més.

Reivindicació històrica

Sigui com sigui, la voluntat del Govern és fer realitat aquesta reivindicació tan repetida a Montmeló, amb la idea que l’Ajuntament sigui l’encarregat d’actualitzar el projecte i de licitar i executar les obres amb els fons previstos.

Per tot plegat, des del consistori celebren la notícia, ja que, tal com recordava l’alcalde, Pere Rodríguez, fa uns mesos durant la visita de l’aleshores ministra de Transports, Raquel Sánchez, aquest pas suposa, conseqüentment, poder iniciar la tercera i darrera fase d’urbanització. Aquesta afecta la zona sud, des del carrer Lluís Companys fins al final del soterrament en sentit sud.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram