Estació Mollet

L’alcaldessa Mireia Dionisio, la ministra Raquel Sànchez i Xavier Flores, secretari general d’Infraestructures. Foto: Ajuntament

L’Estat preveu licitar a l’octubre el projecte per al desdoblament d’un tram de 2,8 km de l’R3, entre Mollet i Parets. Ho anunciava divendres la ministra de Transports, Raquel Sánchez, en una visita a Mollet. També detallava que el projecte inclou el trasllat de l’estació de Mollet a una zona més cèntrica de la ciutat, una demanda històrica de l’Ajuntament per integrar la línia al municipi i captar més viatgers. En concret, estarà situada a l’entorn de la Rambla Nova, uns 750 metres al nord de la posició actual.

Segons la ministra, “es tracta d’un projecte molt treballat, adaptat a les necessitats del territori”. “És factible, realista i millora el funcionament del transport públic”, subratllava la ministra. Els treballs tindran un cost aproximat de 80 milions d’euros i l’empresa que guanyi el concurs tindrà uns 20 mesos per desenvolupar el projecte executiu. L’Estat vol que el desdoblament total de l’R3 sigui realitat l’any 2030.

Històricament, Mollet havia reclamat que el desdoblament de l’R3 a la ciutat es fes soterrant les vies, però el desdoblament es farà sense soterrar les vies. Ara bé, sí que es construirà un viaducte d’uns 350 metres de llarg, completament permeable per sota, que permetrà travessar per qualsevol lloc. L’estació estarà situada a sota del viaducte i l’accés a les andanes, situades al damunt, es farà a través d’ascensors o rampes mecàniques.

D’altra banda, també es refarà la integració urbana de tot el traçat ferroviari i s’obriran passos amples i amb “perspectiva de gènere” que garanteixin la seguretat dels usuaris. En aquest sentit, una de les intervencions destacades és la cobertura de part de la “trinxera” ferroviària que hi ha a la zona del cementiri del poble. Allà es preveu tapar una hectàrea de vies aprofitant el desdoblament.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram