Corredor Mediterrani

Una imatge del Corredor Mediterrani. Foto: Luis Zamora

El Consell d’Administració d’Adif ha aprovat les obres per a la connexió del Corredor Mediterrani d’amplada internacional de l’estació intermodal de la Llagosta. El contracte, que contempla operacions a la via, l’electrificació i la plataforma, s’ha licitat amb un pressupost de 66,3 milions d’euros. 26 mesos és el termini d’execució.

Amb la licitació es pretén convertir la terminal de la Llagosta en un dels principals nexes estratègics del trànsit de mercaderies internacionals a l’Estat. La remodelació de la terminal ferroviària de la Llagosta, mitjançant l’aixecament de la instal·lació tècnica i la posada, és una de les actuacions més rellevants previstes.

La terminal de la Llagosta serà un nexe estratègic clau del trànsit de mercaderies a l’Estat

“Amb aquest projecte es vol donar un nou impuls a la configuració del Corredor Mediterrani. La instal·lació de la Llagosta es podrà connectar amb l’amplada internacional a la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-Figueres”, explica Adif en un comunicat. “Així, la terminal intermodal i logística es convertirà en un emplaçament estratègic per a la potenciació del transport de mercaderies per ferrocarril a l’eix mediterrani”, continua.

La instal·lació logística estarà formada per un feix de 4 vies per a la descàrrega i càrrega de la UTI (Unitats de Transport Intermodal). També hi haurà una altra via destinada a la càrrega i descàrrega de mercaderia general. Aquestes vies es muntaran sobre balast i ample mixt.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram