A cada barri un regidor recull les queixes. Foto: Enric Bartel / Ajuntament

Moltes vegades, el contacte entre els ciutadans i els consistoris és poc fluid i distant. Un fet que no afavoreix a cap de les dues parts i que fa difícil la comunicació. Però precisament per evitar això a Parets existeixen les Regidories de Barris. Es tracta d’un projecte que designa un regidor com a representant de cada zona del municipi perquè faci d’intermediari entre els veïns i l’Ajuntament.

A Parets aquesta idea es va reprendre al març, enmig d’una situació en què “la ciutadania cada vegada demana més als polítics, que parlem una mica menys i escoltem més”, deia l’alcalde, Francesc Juzgado. Però després d’uns mesos desenvolupant el projecte, de nou, l’Ajuntament ha volgut fer un balanç de com han anat els primers sis mesos de l’any.

Al llarg d’aquest període, s’han registrat 772 incidències. Una xifra alta que evidencia les línies principals en què més ha de treballar consistori. Són “la neteja, l’estat de les voreres i el manteniment de la vegetació”, diuen des de l’Associació de Veïns de Can Cerdanet. “Aquestes han estat les queixes que més s’han fet arribar des del nostre barri i des de tots, en general”, afegeixen.

Tot i això, l’Ajuntament afirma haver solucionat 620 queixes i valora positivament la seva actuació. “L’alt nombre d’incidències resoltes es deu a l’atenció personalitzada dels regidors i a la gran feina dels tècnics de l’Ajuntament”, diu el coordinador de les Regidories de Barri, Francesc de la Torre.

Però el veïnat continua fent arribar queixes a través de l’App habilitada, i pensa que “cal treballar més en alguns aspectes”, conclouen des de l’Associació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram