Durant el 2014 nou persones van morir a les carreteres de la comarca, sis menys que el 2013. Foto: Arxiu

L’any 2014 ha tancat amb la xifra més baixa de víctimes mortals en accidents de trànsit al Vallès Oriental dels últims cinc anys.

Segons dades del Servei Català de Trànsit, consultades per aquesta publicació, durant el 2014 les carreteres de la comarca es van cobrar la vida de nou persones en un total de vuit accidents, cosa que representa una clara millora respecte a les dades del 2013, quan van resultar mortes 15 persones en 15 accidents diferents. El nombre de ferits, però, augmenta una mica, ja que mentre que el 2013 hi va haver només quatre ferits lleus, el 2014 la xifra puja fins a cinc ferits lleus i dos de greus.

Aquestes xifres trenquen la tendència a l’alça que s’havia produït els últims anys amb 11 morts el 2011, 13 el 2012 i 15 el 2013. Tot i així, es tracta de dades clarament inferiors als registres de la primera dècada del segle XXI, quan la sinistralitat de les carreteres es va reduir dràsticament dels 49 morts l’any 2001, als 11 que hi va haver l’any 2010. Des del Servei Català de Trànsit agraeixen “el seny i la prudència que han demostrat enguany tots els usuaris de la via pública” i recorden els esforços que s’han fet per reduir la sinistralitat.

Els vuit accidents mortals de la comarca s’han produït en diferents vies, com la ronda de Granollers (C-352), la carretera del Montseny (BV-5301), la carretera de Mollet a Martorelles, l’AP-7 i la C-17.

MORTS FORA DE LA COMARCA
Les xifres de vallesans morts fora de la comarca no són tan bones. I és que durant el 2014 van morir sis persones en cinc accidents de trànsit, mentre que el 2013 només en van ser quatre (tots membres d’una mateixa família d’Aiguafreda). Aquests accidents es van produir en carreteres molt freqüentades pels vallesans com la C-59, la C-35 i la C-17. També va haver-hi accidents mortals de veïns de la comarca a Avinyonet del Penedès i a l’Hospitalet.

Els vallesans utilitzen cada vegada més la C-17

Els vallesans cada vegada utilitzen més la C-17 com a alternativa a la C-33. Segons les dades del Servei Català de Trànsit, l’any 2013 l’autopista de peatge va registrar poc més de 57.000 vehicles diaris, gairebé 9.000 menys que l’any 2012 i 13.000 menys que el 2011. Per contra, la C-17 va mantenir la intensitat mitjana de vehicles en els 50.000 tant l’any 2012 com el 2013.

El tram entre Mollet i Lliçà de Vall de la C-17 es converteix en el més transitat de la carretera, seguit del sector entre Mollet i Barcelona.

La disminució del nombre de vehicles a la C-33 també es va produir a altres autopistes de peatge com l’AP-7, amb una intensitat mitjana de 1.700 vehicles diaris menys que l’any 2012. Des del servei Català de Trànsit, atribueixen aquesta disminució de circulació de vehicles a les autopistes de peatge a la crisi. “La situació econòmica actual fa que la gent es miri més el que gasta i per això opten per carreteres on no s’hagi de pagar”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram