Es vol fer una carretera en paral·lel al riu Tenes. Foto: Google Maps

Tots els partits de l’oposició, a excepció del PDeCAT, han signat un comunicat en el qual critiquen l’avantprojecte del desdoblament de la C-17 al seu pas pel municipi i reclamen la posada en marxa de l’eix del Tenes. És a dir, Sumem Parets, Ara Parets ERC, Nova Opció Per Parets i Ciutadans demanen que, per tal de “millorar el territori” i “per encaixar la contradicció” que asseguren que té el projecte de la C-17, s’hauria d’haver aconseguit l’execució de l’eix del Tenes, “un vial de dues direccions i dos carrils paral·lels al riu Tenes pel marge esquerre, que beneficiaria molt Parets, Lliçà d’Avall i Lliçà d’Amunt, perquè absorbiria trànsit de la C-17 i el poble guanyaria un passeig paral·lel al riu Tenes”.

També asseguren que la construcció d’aquesta nova carretera i el passeig contigu serviria per acabar “d’ordenar el polígon Llevant Industrial donant façana a les empreses més properes al riu”, ja que actualment “tot són espais residuals i estan d’esquena al riu Tenes”.

CAN VOLART ÉS CLAU
Els quatre partits apunten diverses contradiccions de l’avantprojecte del desdoblament de la C-17. Una d’elles és que un possible enllaç de Montmeló amb la C-17 sigui a prop de l’aparcament de Grifols, al costat de l’accés actual a l’AP-7. El problema és que “aquest espai està reservat en el pla general per a l’enllaç de l’eix del Tenes a l’autopista i la C-17”.

Tanmateix, un dels “disbarats” més gran que hi troben és la previsió d’enderrocar la masia de Can Volart com a conseqüència del nou carril de l’autovia. Tots quatre grups fa mesos que van engegar una recollida de signatures per “salvar” Can Volart, i ara han insistit que s’hi oposen perquè es tracta d’un patrimoni paretà i d’una “construcció emblemàtica”.

Tot plegat s’afegeix al fet que des de l’oposició asseguren que no han estat consultats pel projecte de la C-17.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram