Mollet ha estat una de les ciutats investigades aquesta setmana en el marc d’una macrooperació policial contra una presumpta trama de corrupció municipal per l’adjudicació de semàfors i radars de trànsit. El resultat va ser la detenció del cap dels serveis d’informàtica de l’Ajuntament, que va declarar dimecres davant del jutge i va quedar en llibertat amb càrrecs.

Els fets van tenir lloc aquest dimarts, quan la Policia Nacional va accedir a les oficines municipals a primera hora del matí per fer un escorcoll. Durant 12 hores, els agents van inspeccionar els contractes relacionats amb l’adjudicació a l’empresa Aplicacions Gespol SL del sistema de gestió de les multes dels semàfors foto-vermell que estan instal·lats a la ciutat.

De manera paral·lela, es va detenir el cap d’informàtica de l’Ajuntament en el seu domicili per la seva suposada implicació en aquesta trama batejada com a Enfiladissa, la qual també ha esquitxat altres consistoris catalans com el de Tiana, Montgat, Premià de Mar, Rubí o Lleida, entre d’altres.

LLIBERTAT AMB CÀRRECS
El tècnic municipal detingut va declarar al Jutjat d’Instrucció número 2 de Badalona, on el jutge va decretar la seva posada en llibertat amb mesures cautelars com la retirada del passaport i l’obligació de comparèixer al jutjat de manera periòdica.

SUSPENSIÓ DE LES FUNCIONS
D’altra banda, l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, va anunciar dimecres que l’Ajuntament havia comparegut com a part perjudicada en la causa i que des del consistori s’havien ordenat dues mesures urgents. En primer lloc, l’obertura d’una comissió per tal d’auditar i analitzar tots els contractes municipals en els quals va intervenir el funcionari investigat. I en segon lloc, la suspensió de les funcions que tenia assignades el tècnic municipal arrestat a l’espera de la resolució judicial.

Finalment, Monràs va remarcar “la legalitat de les sancions imposades pels semàfors foto-vermell” que hi ha al municipi. En aquest sentit, fonts municipals van assegurar que, en el cas de Mollet, els equipaments de seguretat viària “responen a les recomanacions que determina el Pla de Seguretat Viària de la ciutat de l’any 2010”, un document elaborat conjuntament amb el Servei Català de Trànsit. A més, l’Ajuntament va recordar que aquest Pla va ser aprovat sense cap vot en contra a la sessió plenària del mes de febrer del 2015 després d’un procediment de treballs tècnics i participació ciutadana.

REACCIÓ DE L’OPOSICIÓ
Tot i això, els principals grups de l’oposició es van mostrar crítics amb l’Ajuntament. En un comunicat, Ara Mollet ERC va manifestar que “ja fa alguns anys que demanem informació sobre aquest sistema, el qual mai no hem vist amb bons ulls”. Per la seva part, Canviem Mollet va destacar que “la qüestió de les càmeres i els radars ha estat un tema debatut al Ple en els diferents aspectes polèmics de la mesura adoptada pel govern”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram