La connexió directa en tren entre Granollers i Martorell sense passar per Barcelona està a punt de transformar-se de titular de premsa a una realitat constatable. Renfe i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat van començar di-lluns passat a fer proves de circulació ferroviària a la nova línia de rodalia R8. El director general de Transport i Mobilitat, Ricard Font, i el director general de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, van fer un dels viatges de prova sortint a dos quarts d’onze del matí de l’estació de Granollers-Centre.
Les proves s’han allargat tota la setmana amb l’objectiu de comprovar que la nova infraestructura està a punt per començar a estar operativa, diumenge que ve. La línia aprofita el corredor ferroviari entre Mollet i Castellbisbal, per on fins al moment només circulaven trens de mercaderies i on aquests darrers anys s’han estat fent les obres de desdoblament en el tram fins a Mollet.
La nova línia entre Granollers i Martorell permetrà la connexió entre el Vallès Oriental, el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, sense haver de passar pel centre de Barcelona. Amb la posada en servei es dóna resposta a una demanda llargament reivindicada pels municipis d’aquestes tres comarques, que veuran mi-llorada la seva connectivitat, especialment amb la Universitat Autònoma (UAB), a Cerdanyola, sense que els usuaris hagin de fer transbordament a Montcada, com passava fins ara.
La nova línia prestarà servei a les estacions de Granollers Centre, Montmeló, Mollet-Sant Fost, Cerdanyola Universitat, Rubí, Sant Cugat, Castellbisbal i Martorell. Santa Perpètua es queda sense parada.
MILLORES A LES LÍNIES
A banda d’aquest nou servei, Renfe també millorarà diverses línies ferroviàries a partir de diumenge que ve, entre elles la R3 (L’Hospitalet-Puigcerdà per Vic), que incrementarà la seva oferta en hora punta a la tarda amb un servei Barcelona-Vic, el que facilitarà el retorn dels usuaris de rodalia cap a les comarques del Vallès Oriental i Osona.