Optimisme. Aquesta és la sensació que desprenen els comerciants un cop finalitzada aquesta campanya de Nadal, on les vendes han augmentat entre un 3 i un 5% respecte a l’any passat, segons va informar la patronal Pimec en un comunicat. El president d’aquesta organització, Alejandro Goñi, va reconèixer que “l’última campanya nadalenca va ser tan dolenta que era difícil anar a pitjor” i va assenyalar que els comerciants catalans són optimistes de cara a aquest 2014.

Malgrat els modestos resultats comercials del 2013, l’activitat comercial es va animar durant la tardor i va millorar durant el Nadal. En declaracions al diari Ara, Emiliano Maroto, secretari general adjunt de la Confederació de Comerç de Catalunya, també fa un balanç “molt positiu” de les vendes nadalenques, sobretot durant la darrera setmana de festes.

EL TORN DE LES REBAIXES

Un cop acomiadat el Nadal, és el torn de les rebaixes. Des de dimarts els comerços ofereixen els seus descomptes i ofertes, que enguany arribaran fins al 50 i el 70%.

La previsió és que durant aquesta primera setmana s’assoleixi el 60% de les vendes totals d’aquesta campanya de rebaixes, que enguany s’allargarà fins al pròxim 7 de març. El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miquel Àngel Fraile, albira unes rebaixes millors que les de l’any passat, que van marcar una davallada de vendes del 10%. En una roda de premsa celebrada ahir, Fraile va afirmar que “els catalans es gastaran uns 800 milions d’euros, entre un 3 i un 5% més que l’any passat”

En aquest sentit, les rebaixes d’aquest any estan envoltades de polèmica degut a la decisió d’algunes grans marques de començar a fer descomptes dies abans de l’endemà de Reis, data en què tradicionalment comencen. Aquests establiments van optar per saltar-se la normativa catalana, que estableix l’inici de les rebaixes al dia 7 de gener, un decret que està suspès pel Tribunal Constitucional. Així, aquestes marques han optat per seguir un decret del Govern espanyol que permet avançar el període de rebaixes per incentivar les vendes.

Els comerciants esperen un cap de setmana de vendes

La campanya nadalenca del comerç vallesà sembla no haver superat la de l’any passat, que en general va ser nefasta en tot l’àmbit català. “Ha estat igual o una miqueta per sota”, explica a Línia Vallès Montse Caussa, presidenta de l’associació comercial Gran Centre Granollers. Tanmateix, aquesta campanya ha registrat els habituals pics de venda dies abans del dia de Nadal i del dia de Reis.
Pel que fa a la previsió de la campanya de rebaixes, Caussa admet que “és difícil de preveure com anirà”, tot i que “s’han donat notícies que auguren un augment de vendes”. Tot i això, de moment sembla que no han començat amb la força d’altres anys, malgrat que “hem d’esperar al cap de setmana per veure si les vendes augmenten”, afegeix.
Caussa remarca la diferència en el tipus de campanya de descomptes que fa el petit comerç i les grans marques. En el primer cas, “es tracta d’una rebaixa real d’un producte que ja es tenia en stock”, però en el segon “es tracten de productes pensats exclusivament per a rebaixar”, explica Caussa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram