Rodes cotxe

Carrers com l’Avinguda del Parc podrien entrar a la ZBE. Foto: Ajuntament

Granollers tindrà una Zona de Baixes Emissions (ZBE) amb restriccions de trànsit abans del 2023. Així ho marca la llei espanyola de canvi climàtic, que obliga a tots els municipis de més de 50.000 habitants a aplicar aquesta mesura, amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’aire i la salut dels ciutadans.

A partir d’aquí, cada localitat podrà triar el seu model de ZBE: de nucli, és a dir, aplicable en només una zona concreta de la ciutat, o d’anell, en què el nucli urbà seria la part amb més restriccions, les quals s’anirien rebaixant al voltant. Dues modalitats que es podran complementar amb una ZBE especial, que delimita zones amb molt trànsit en hores punta, o amb una ZBE puntual, aplicable a trams concrets de carrer, com davant d’escoles.

Des de l’Ajuntament, però, sembla que encara no han començat a plantejar-se quin d’aquests models s’adequaria millor a la ciutat, ja que no han volgut fer declaracions al respecte. Però els veïns no han tardat a manifestar-se. “Està molt bé que s’apliquin mesures, però la ZBE no serà efectiva si no es fa alguna cosa a la Ronda Sud, el principal focus de contaminació derivada del trànsit”, diuen des d’Integració Ronda Sud.

Un fet que també preocupa a Francesc Serra, veí del centre de la ciutat, que admet estar molest per si no pot arribar en cotxe a casa seva, ja que no té adhesiu. “A Barcelona ja no hi puc entrar i ara només falta que no pugui aparcar davant de casa”, diu.

De moment, però, el Ministeri de Transició Ecològica no ha especificat quins vehicles tindran restringida la circulació. “Tot i que el que haurien de fer és aplicar mesures a les indústries i no tant a nivell particular”, pensa Serra.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram