“Ho hem constatat una vegada més i estic més convençut que mai que aquesta terminal desapareixerà. És una ferida al mig de la ciutat”. Així de contundent es va mostrar el secretari d’Estat de Transports, Isaías Táboas, després de visitar l’estació de mercaderies de Granollers, divendres passat al matí. La terminal d’Adif, ubicada en la línia Barcelona-Portbou, es va posar en marxa durant els anys 80, en un espai que actualment forma part del nucli urbà.
L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, va recordar que el desmantetllament de les installacions és una llarga reivindicació municipal. “Ja fa temps que exposem la necessitat que l’estació de mercaderies marxi de la nostra ciutat. Avui hem comprovat sobre el terreny com encaixa un futur trasllat que encara no té data, però aquesta terminal està clarament destinada a desaparèixer d’aquest indret”, va declarar el batlle.
PENDENTS D’UN ESTUDI
Táboas va confirmar que, segons recull l’acord signat pel Ministeri de Foment i la Generali- tat el 7 de juny passat, abans d’un any estarà conclòs l’estudi per determinar la ubicació exacta de la nova plataforma logística del Vallès.“Quan coneguem aquest emplaçament, coneixerem també els passos per desmantellar aquesta terminal de Granollers”, va dir el secretari d’Estat. La competència per determinar la nova ubicació correspon a l’Administració auto- nòmica. Un dels emplaçaments amb més possibilitats per acollir aquesta infraestructura és el municipi de la Llagosta.
La futura plataforma logística formarà part de la xarxa bàsica nacional recollida en el Pla d’Impuls del transport de mercaderies per ferrocarril, que té com a objectiu que l’any 2020, el 10% del total de mercaderies que es mouen a Espanya ho facin per ferrocarril, enfront del 4,1% actual.
UNA NOVA LÍNIA
El secretari d’Estat de Transports va anunciar la posada en marxa en les pròximes setmanes d’un nou servei de transport de mercaderies per ferrocarril entre Barcelona i Tolosa (França), que passarà aprofitant el tram ja construït de la línia del TAV a la comarca. Aquesta nova línia, que tindrà dues circulacions per sentit a la setmana, permetrà transportar una mitjana de 3.000 tones de càrrega al mes.
Táboas va destacar els bons resultats de la línia BarceLyon, que ha transportat 31.546 tones de mercaderies entre gener i maig d’aquest any, davant les 1.076 tones que es van moure entre les dues ciutats en els cinc primers mesos de 2010.