La instal·lació ferroviària té els dies comptats en el seu actual emplaçament al bellmig del nucli urbà de Granollers. Eduardo Benito

“Ho hem constatat una vegada més i estic més convençut que mai que aquesta terminal desapareixerà. És una ferida al mig de la ciutat”. Així de contundent es va mostrar el secretari d’Estat de Transports, Isaías Táboas, des­prés de visitar l’estació de mercaderies de Granollers, divendres passat al matí. La terminal d’Adif, ubicada en la línia Bar­ce­lona-Portbou, es va posar en marxa du­rant els anys 80, en un espai que actualment forma part del nucli urbà.

L’alcalde de Granollers, Jo­sep Mayoral, va recordar que el desmantetllament de les instal­la­cions és una llarga reivindica­ció municipal. “Ja fa temps que exposem la necessitat que l’es­ta­ció de mercaderies marxi de la nostra ciutat. Avui hem comprovat sobre el terreny com encaixa un futur trasllat que encara no té data, pe­­rò aquesta terminal està cla­ra­ment destinada a desa­pa­rèi­xer d’aquest indret”, va declarar el batlle.

PENDENTS D’UN ESTUDI

Táboas va confirmar que, se­gons recull l’acord signat pel Mi­nisteri de Foment i la Gene­ra­­li­- tat el 7 de juny passat, abans d’un any estarà conclòs l’estudi per determinar la ubicació exac­ta de la no­va plataforma logística del Va­llès.“Quan coneguem aquest emplaçament, coneixe­rem tam­bé els passos per desmantellar aquesta terminal de Granollers”, va dir el secretari d’Estat. La com­petència per determinar la nova ubicació co­r­res­­pon a l’Administració auto- ­nò­­mica. Un dels empla­ça­ments amb més po­s­sibilitats per aco­llir aquesta infraestructura és el municipi de la Llagosta.

La futura plataforma logística formarà part de la xarxa bàsica nacional recollida en el Pla d’Impuls del transport de mercaderies per fe­rrocarril, que té com a objectiu que l’any 2020, el 10% del total de mercaderies que es mo­uen a Espanya ho facin per ferrocarril, enfront del 4,1% actual.

UNA NOVA LÍNIA

El secretari d’Estat de Transports va anunciar la posada en marxa en les pròximes setmanes d’un nou servei de transport de mercaderies per ferrocarril en­tre Barcelona i Tolosa (França), que passarà aprofitant el tram ja construït de la línia del TAV a la comarca. Aquesta nova línia, que tindrà dues circulacions per sentit a la setmana, permetrà transportar una mitjana de 3.000 tones de càrrega al mes.

Táboas va destacar els bons resultats de la línia BarceLyon, que ha transportat 31.546 tones de mercaderies entre gener i maig d’aquest any, davant les 1.076 tones que es van moure entre les dues ciutats en els cinc primers mesos de 2010.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram