El desdoblament de l’R3 afectarà tres trams de la via (Parets-Granollers, les Franqueses-la Garriga, Balenyà-Tona-Seva-Vic) que sumen 25 quilòmetres. Foto: Arxiu

La segona via del desdoblament de la línia R3 de Rodalies (Barcelona-Vic) al seu pas per Granollers se situarà a la banda de ponent de l’actual infraestructura, s’hauran de construir murs de contenció en el tram de Parets i caldrà posar pantalles d’insonorització en diferents trams de la línia al seu pas per la Garriga. Aquestes són algunes de les afectacions que recull l’estudi informatiu i d’impacte ambiental del desdoblament de l’R3, que el Ministeri de Foment ja ha fet arribar als ajuntaments de Granollers, Mollet, Parets, Montmeló, Canovelles, les Franqueses i la Garriga.

L’estudi és un dels primers passos necessaris per poder portar a terme l’anhelat desdoblament de l’R3 que demanen des de fa molts anys els diferents ajuntaments de la comarca.

Segons Foment, l’informe va ser remès als consistoris la setmana passada i ara disposen d’un termini màxim d’un mes per estudiar-lo i presentar les al·legacions que considerin oportunes. Una vegada acabat aquest termini i estudiades les propostes que es puguin presentar, Adif remetrà l’estudi modificat o no al Ministeri d’Agricultura i Medi Ambient perquè publiqui la declaració d’impacte ambiental.

REACCIÓ DELS ALCALDES
Actualment els tècnics dels diferents ajuntaments estan estudiant en profunditat el contingut del document remès per Foment, però els alcaldes i regidors ja s’han aventurat a fer-ne les primeres valoracions.

El batlle de Granollers, Josep Mayoral, assegura que, malgrat que a priori sembla que “hi ha poques afectacions” a la ciutat, perquè el desdoblament es fa pel costat de ponent, els tècnics estudien l’encaix de l’estació, amb pas soterrat i ascensor. De moment, Mayoral no sap si presentaran al·legacions. Tampoc ho sap l’alcalde de Montmeló, Antoni Guil, que afirma que els tècnics estan estudiant punt per punt les possibles afectacions, però que encara no poden dir si faran al·legacions. No és el cas de Mollet, que ja ha avançat a Línia Vallès que no en faran unilateralment, tot i que afirmen que, si es decideixen presentar propostes de manera conjunta, s’hi afegiran.

En aquest mateix sentit s’ha manifestat l’alcaldessa de la Garriga, Meritxell Bundó, que planteja la necessitat que els ajuntaments afectats adoptin una posició conjunta davant de la proposta de l’estat espanyol. Bundó ja ha avançat que proposarà una trobada dels set consistoris, perquè considera que “cal reunir-se per saber que hem d’anar a dir a Foment”. “Un municipi tot sol no hi té res a fer”, sentencia l’alcaldessa.

El regidor de Territori i Sostenibilitat de Parets, Francesc Jurado, remarca que li sembla “fabulós” reunir-se amb els alcaldes de la resta de municipis afectats i avança que una vegada analitzat l’estudi remès per Foment volen “demanar una visita amb Adif per tractar el tema”.

El desdoblament de l’R3 afectarà tres trams de la línia (Parets-Granollers, les Franqueses-la Garriga i Balenyà-Tona-Seva-Vic) que sumen un total de 25 quilòmetres. Foment hi invertirà 95 milions d’euros i es preveu que les obres comencin enguany.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram