Espectacle de l'alumnat

Espectacle de l’alumnat de 3r de primària de l’escola. Foto: Ajuntament

Cada vegada són més les escoles que s’allunyen de les formes tradicionals d’aprenentatge i aposten per utilitzar noves eines pedagògiques. Aquest és el cas de l’Escola Ponent, que fa temps que utilitza el teatre i les arts escèniques com a mitjà per ensenyar les diferents matèries als seus alumnes. “Hem vist que ensenyant de manera més lúdica els resultats són més bons”, assegura en declaracions a Línia Vallès Montserrat Altimires, directora del centre. Per això, l’escola ha rebut un Premi Baldiri Reixac de la Fundació Carulla, que cada any reconeix projectes que transformen l’educació i donen resposta als nous reptes socials i educatius des de la cultura i les arts.

“Era la segona vegada que ens hi presentàvem i estem molt contents i satisfets d’haver aconseguit aquest premi, que ens motiva moltíssim”, explica Altimires. No només perquè implica una dotació econòmica de 4.000 euros sinó perquè és un reconeixement a una manera diferent d’ensenyar. “Feia anys que treballàvem el teatre a l’escola, però fa un temps vam decidir fer un pas més enllà i portar-lo a altres àrees”, detalla la directora del centre.

Projecte Meraki

Meraki és el nom que rep aquest projecte educatiu que s’impulsa des de l’Escola Ponent i que consisteix a adaptar tot el currículum de català, des de P-3 fins a 6è de primària, per treballar-lo íntegrament a través del teatre, fomentant l’ús de la llengua catalana i la cohesió de l’alumnat. “Per exemple, a 3r de primària estan aprenent els animals a través del teatre”, explica Altimires.

“Els alumnes s’ho passen bé aprenent, estan més motivats i això es reflecteix”

Segons la directora, aquest projecte també permet millorar l’expressió oral. “Hi ha molts nens que tenen por a parlar en públic i el teatre fa que la perdin”, afegeix la directora. Però, tot i això, Altimires assegura que encara és aviat per fer un balanç del projecte.“El que sí que puc assegurar és que els resultats dels exàmens estan sent fantàstics perquè els alumnes s’ho passen bé aprenent, estan més motivats i això es reflecteix”, diu.

El teatre, un atractiu

L’Escola Ponent està situada en un barri a tocar de Canovelles on viu molta gent migrant i, per tant, molts alumnes del centre són fills de migrants. “No parlen el català a casa i a través del teatre facilitem l’aprenentatge de la llengua”, explica Altimires. “Tot i que són nens que tenen molta facilitat per aprendre-la, ja que són multilingües i acostumen a parlar diverses llengües o dialectes”, afegeix.

En aquest sentit, la directora assegura que, a la vegada, el teatre també pot ser un instrument per fer més atractiu el centre. “Algunes famílies que no es plantejaven portar els seus fills aquí poden sentir-se atretes del nostre projecte i decidir inscriure’ls”, diu Altimires, que també explica que el professorat ha rebut una formació en arts escèniques per poder desenvolupar el projecte Meraki.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram