L’oferta comercial de les localitats properes a Granollers augmenta però els granollerins que hi van a comprar cada cop són menys. Aquesta és una de les principals conclusions d’un estudi sobre comerç i hàbits de consum encarregat per l’Ajuntament.

L’enquesta realitzada permet observar, però, que un factor clau que ha contribuït a la reducció de la fuita de compra cap a altres localitats ha estat la disminució general del consum i una major concentració de la compra en els productes quotidians, alhora que han disminuït els desplaçaments per compres fora del lloc de residència.

Sigui com sigui, el cert és que el costum, la proximitat, la facilitat, la gran varietat d’establiments i la gamma de productes són els elements més ben valorats en el moment d’elegir el format comercial per fer les compres a Granollers. Quan es marxa fora, en canvi, els granollerins cerquen els preus més baixos que els poden oferir els establiments més especialitzats i les gran superfícies.

Segons l’alcalde, Josep Mayoral, aquestes dades permeten mirar el futur de Granollers amb confiança, perquè “el comerç és un dels pilars del municipi”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram