Així seran els futurs trens de Rodalies. Foto: Renfe i Alstom

Els nous trens de Rodalies, bona part dels quals s’han de fabricar a la planta d’Alstom de Santa Perpètua, entraran en funcionament a principis de 2025, d’aquí a un any i mig. Així ho han anunciat aquest dijous la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i el president de Renfe, Raúl Blanco, en una visita a la fàbrica perpetuenca.

Sánchez i Blanco també han detallat que a Catalunya hi haurà un centenar de trens nous i que tindran capacitat per a 900 passatgers. Això suposa un increment de 200 passatgers respecte als combois actuals. També comptaran amb més portes i aquestes seran més accessibles, cosa que facilitarà l’entrada i sortida dels usuaris. Els responsables de Rodalies confien que aquesta novetat permetrà, a llarg termini, reduir el temps d’aturada dels trens a les estacions i, en conseqüència, incrementar la freqüència de pas.

L’anunci ha arribat en un moment en què la Generalitat reclama amb força el traspàs de Rodalies, mentre que Blanco ha defensat que “Renfe ha estat, és i serà l’operador ferroviari líder a Catalunya”.

Alstom Santa Perpètua, clau

La renovació de la flota de Renfe tindrà tres empreses responsables, de les quals una és Alstom. La planta de Santa Perpètua s’encarregarà de fer 201 combois. D’aquests, una quarta part (49, concretament) es destinaran a la xarxa catalana, i la resta aniran a parar al servei de Cercanías.

Alstom i Renfe preveuen que els combois superin el procés de proves al llarg de 2024 perquè puguin entrar en funcionament a principis de 2025.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram