El sector comercial preveu un augment de la contractació d’entre el 2 i el 3%. Foto: Arixu

Ja està tot a punt. Els torrons i els caganers ja han envaït els carrers de tot el país i els comerciants es preparen per intentar millorar les seves vendes i maquillar els resultats dels últims mesos. I és que durant Nadal, el balanç de vendes dels botiguers millora considerablement.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) s’espera que durant aquesta campanya de Nadal “s’incrementin les vendes un 4% respecte a l’any passat”, especialment en els sectors de l’alimentació, de l’electrònica i de la moda, entre altres.

Miquel Àngel Fraile, secretari general de CCC, assegura a Línia Vallès que “la situació de l’economia de les famílies ha millorat”, i assenyala que “l’atur s’ha reduït una mica, aspecte que provoca que enguany hi hagi més consumidors potencials”. A més, des de la CCC preveuen que l’ocupació en el sector augmenti entre un 2 i un 3%, cosa que podria significar la creació de prop de 6.000 llocs de treball.

Aquestes esperances se sumen a la lleugera millora dels resultats de venda durant l’últim semestre d’enguany, malgrat les temperatures anormals i lleugerament càlides de l’últim mes de novembre, un fenomen que ha perjudicat el sector de la moda, que no ha pogut vendre gaire roba de cara a aquesta temporada d’hivern.

IMPORTANT TRADICIONS
Durant el darrer cap de setmana de novembre el sector es va sumar a la campanya del Black Friday o Divendres Negre, una tradició anglosaxona importada durant la qual el petit i gran comerç ofereix descomptes d’entre el 20 i el 50%. “Estem en un món globalitzat, i tot i que hem de reforçar les nostres tradicions, si amb aquesta moda ajudem al fet que es mogui el consum, benvinguda sigui”, afegeix Fraile.

El comerç català frisa per trencar la dinàmica de pèrdues dels últims anys. “Veiem la llum al final del túnel, però encara no estem bé del tot”, conclou Fraile.

Tallers, concerts i premis per promocionar el comerç

Els comerciants de la comarca ja es troben immersos en la campanya de Nadal, que afronten “amb molta il·lusió” i amb la qual esperen “recuperar una mica les vendes”.

Són moltes les activitats pensades pels botiguers per fer que els ciutadans facin les compres nadalenques als seus municipis. Des de Gran Centre Granollers aposten per tallers, concursos i jornades solidàries per promocionar el comerç de la ciutat. A Mollet, en canvi, han optat per fer activitats familiars, concerts de Nadal, fires i xocolatades. Com a novetat i per animar els consumidors, els carrers del municipi també comptaran amb fil musical.

A Parets, fins a la setmana passada els comerciants van oferir promocions, descomptes i sortejos específics a les botigues del centre i de l’Eixample. En aquest mateix sentit, el Mercat Municipal de la Llagosta sortejarà electrodomèstics entre els seus consumidors. En el cas de la Llagosta la campanya de Nadal comença aquest dissabte.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram