La campanya de Nadal encara la seva última setmana. Foto: Arxiu

“Hem de ser optimistes”, asseguren els comerciants de la comarca respecte de les vendes al Nadal. Aquesta és la proclama a la qual s’encomana el sector després d’un inici de campanya millor que el de l’any passat però no prou bo com per afegir-se a l’optimisme generalitzat de les grans federacions. “No posem cap xifra de moment, encara és d’hora”, explica Carme Olaria, presidenta de Mollet Centre Comercial, que tot i així descriu les primeres setmanes de desembre com “un degoteig constant” de consumidors a les botigues, un indicador que els fa estar “contents” amb l’inici de la campanya i “optimistes” de cara als resultats finals.

Similar és l’opinió de Jaime Carretero, president de La Llagosta Comercial, que afirma que, fins al moment, la campanya està anant “lleugerament millor” que la de l’any passat, tot i que rebaixa l’eufòria global. “La gent no està del tot animada”, lamenta, però afegeix un nou factor que considera clau, que és la “confiança”, un concepte al qual ja feia referència el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) a inicis de mes i que ha de servir com a catalitzador de l’augment de vendes previst al sector.

UN ‘HANDICAP’ AFEGIT
Un dels principals esculls que estan trobant els petits comerciants a l’hora de millorar la facturació és la forta influència de les grans superfícies comercials. “Els hàbits de compra han canviat”, assegura Miguel Ángel Martínez, president dels comerciants de Santa Perpètua. “Els consumidors van als centres comercials, passegen una estona amb la família, dinen, miren articles però després tampoc acaben comprant”, posa de manifest Martínez.

Amb tot, des de les associacions de botiguers de la comarca s’està intentant contrarestar l’efecte de les grans superfícies amb diferents campanyes. Un exemple d’això és el sorteig de vals de compra de 100 euros i d’un altre de 1.000 entre els clients dels botiguers de Santa Perpètua –sota el nom de Rei per un dia–, un altre de La Llagosta Comercial –que sorteja vals de compra de 150 euros cada dimecres de desembre– o diferents campanyes de dinamització del carrer, com les que està posant en marxa durant aquests dies Mollet Centre Comercial. “Aquestes iniciatives ajuden a animar l’ambient i han esdevingut una tradició”, afirma Olaria.

Dinamitzar el carrer és una tasca important per tal d’ajudar perquè les vendes millorin. “Si la gent té alegria, aquesta es contagia a les botigues també”, reconeix Carretero. Una alegria que de ben segur s’acabarà desfermant de cara a Reis, la següent i última parada de la campanya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram