L’ocupació als hotels vallesans va a l’alça. Foto: Turisme Vallès

Bones xifres que conviden a l’optimisme. El Vallès Oriental va ser la comarca en la qual, percentualment, va créixer més l’ocupació hotelera l’any passat en tota la província de Barcelona. En concret, al llarg dels 12 mesos del 2016 va augmentar un 11,4% respecte del 2015, segons un estudi que ha presentat recentment la Diputació de Barcelona. Aquesta bona tendència, però, contrasta amb el fet que en xifres absolutes el Vallès Oriental és la comarca amb l’ocupació més baixa (unes 278.000 persones van estar allotjades en els hotels, càmpings i establiments de turisme rural).

En total, l’any 2016 la comarca va oferir 3.886 places en hotels, 2.415 en càmpings i 406 en establiments de turisme rural, a banda de 36 apartaments i 572 pisos d’ús turístic (HUT). Això també suposa un creixement de 26 places hoteleres i de 108 pisos turístics respecte del balanç final de l’any anterior.

El perfil de turista del Vallès Oriental és majoritàriament masculí (63,5%) de mitjana edat (entre els 35 i 44 anys) i que viu, principalment, a l’àrea metropolitana o a la resta de Catalunya. Els turistes que provenen de l’Estat van representar el 20% dels visitants, mentre que si parlem de visitants d’Europa, aquesta quantitat puja fins al 35,6%.

El motiu principal de la seva visita són les vacances o les activitats de lleure (gairebé el 56% dels visitants responen a aquests motius), mentre que la feina és la segona raó que porta la gent a allotjar-se a la comarca. Una de les dades més cridaneres és que no hi ha gaire diferències entre les xifres de persones que viatgen soles (26,8%), les parelles (26,6%) i les famílies amb o sense fills (29%).

“CREIXEMENT ESPERAT”
Aquestes bones dades, com no podia ser d’una altra manera, han estat rebudes amb satisfacció per part de l’Associació Hotels Vallès Oriental. El seu president, Enric Gisbert, assegura a Línia Vallès que es tracta d’un “creixement esperat”. “Els hotels de la comarca ho vam passar realment malament durant la crisi. Tot i això, considerem que la nostra oferta actual és bona i que som competitius, tant pel que fa als preus com a la proximitat amb Barcelona”, argumenta el dirigent vallesà.

Gisbert afirma que, gràcies a la feina que s’ha fet en els darrers anys, ara mateix es pot dir que les ocupacions a la comarca són “força estables”, però considera que encara hi ha marge de millora, ja que “internacionalment, se’ns percep com a Barcelona”.

En aquest sentit, Gisbert considera que es treballa poc en la creació d’una imatge de marca vallesana. “Cal fer una feina conjunta amb ajuntaments, Consell Comarcal i molts més agents, però ara mateix em fa l’efecte que no hi ha voluntat política”, diu. “Cal una estratègia, però això necessàriament també implica temps”, afegeix. El president apunta els outlets de la Roca, el Parc Natural del Montseny i el Circuit com els atractius principals de la comarca, alhora que valora que el que millor es treballa és tot el que genera el traçat montmeloní.

De cara al futur, Gisbert espera poder refermar la tendència. “En 5 o 6 anys esperem estar molt més consolidats i mantenir o millorar amb un augment de preus raonable”, augura el dirigent, alhora que es mostra prudent perquè considera que “tots els creixements sostinguts arriba un moment que s’acaben”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram