Una imatge d’arxiu del tramvia. Foto: Alstom

La planta que la companyia francesa Alstom té a Santa Perpètua serà l’encarregada de construir un dels models de tramvia més moderns de la companyia. Es tracta del Citadis X05, la joia de la corona de l’empresa que, com explica la mateixa companyia, s’adapta a les estructures de les ciutats, ja que pot funcionar amb catenària, sense o combinant-ne alguns trams.

La primera remesa d’aquests tramvies que s’hauran de construir a la planta perpetuenca suposaran que la companyia faci una inversió superior als 2.000 milions d’euros, consolidant-la com a un dels seus centres de producció més importants. De fet, a Santa Perpètua a més de la unitat de producció, Alstom també té una planta on hi treballen enginyers.

D’aquesta manera, està previst que les primeres 27 unitats de tramvies dobles que s’enviaran a Sidney, mentre que també està prevista la construcció d’una vintena més d’unitats, en aquest cas tramvies individuals, que funcionaran a Doha, la capital de Qatar.

ESPAI CONSOLIDAT
Aquest darrer projecte i altres, com els que s’han desenvolupat per a ciutats com Lima o Panamà, han fet que la planta es consolidi. De fet, en poc menys de dos anys (al gener de l’any passat, la companyia va retirar un ERO temporal que afectava uns 100 treballadors), la plantilla ha crescut significativament i busca noves licitacions, que faria que a Santa Perpètua es construïssin tramvies per Brussel·les o Casablanca i peces per a la xarxa de metro de Londres i Singapur. Actualment, a la planta hi treballen unes 700 persones.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram