El Síndic fa la petició al consistori després d’haver rebut una queixa d’un veí en aquest sentit. Foto: Generalitat

Toc d’atenció del Síndic de Greuges de Catalunya a l’Ajuntament de Granollers. El defensor dels ciutadans ha demanat al consistori que s’adreci en català als veïns que hagin utilitzat aquesta llengua per dirigir-se a l’administració. 

Aquesta petició del Síndic es produeix arran de la queixa d’un ciutadà, que denunciava haver rebut la resposta en castellà a una consulta que va fer en català a l’Oficina d’Atenció de la Ciutadania de Granollers. Davant aquest fet, el defensor del poble exigeix a l’Ajuntament que “doni les ordres oportunes perquè es respecti el règim legal vigent sobre l’ús de la llengua a les administracions públiques catalanes, sense exigir a la ciutadania que demani expressament la traducció en català de les comunicacions que se’ls adrecin”. Una petició que l’Ajuntament ja ha traslladat als comandaments i agents de la policia local.

L’any passat, el Síndic de Greuges de Catalunya va rebre 25 queixes o consultes provinents de Granollers, de les quals vuit s’estan tramitant, tres s’han solucionat, de quatre se n’ha acceptat la resolució, d’una se n’ha acceptat parcialment la resolució i de nou es va determinar que l’actuació municipal no havia estat irregular.

El pròxim dimecres, membres de l’equip del Síndic atendran, a Can Jonch, totes les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes contra les administracions i les empreses que presten serveis de subministrament d’interès general (llum, aigua i gas).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram