El rescat de la C-17 podria arribar a costar 275 milions d’euros. Foto: Arxiu

Tot apunta que la Generalitat haurà de rescatar la concessió de la C-17, després que les negociacions entre Cedinsa i els bancs per refinançar el crèdit que va fer possible construir l’autovia hagin fracassat. Tal com va avançar La Vanguardia, el contracte estipula que si es produeix l’impagament, la Generalitat està obligada a subrogar-se el crèdit de Cedinsa, la qual cosa implica, a la pràctica, el rescat de l’autovia o una fórmula similar. Aquesta mesura podria suposar al Govern un cost de 275 milions d’euros, una quantitat que pot disparar el dèficit i el deute públic de la Generalitat.

Fonts de la Generalitat asseguren que “està tot obert, però el que està clar és que estem lligats de peus i mans, encara que intentarem trobar una solució negociada i amb el menor impacte possible per als comptes públics”. La principal preocupació del Govern és com computar l’operació en relació amb el dèficit. Està clar que, des del moment en què es formalitzi la subrogació, el deute de la Generalitat s’incrementarà en els 220 milions d’euros del crèdit, que els bancs exigiran a l’administració -com que no els té, els hi haurà de deixar la mateixa banca o el Tresor espanyol- i ella a l’empresa. Però Cedinsa no pot pagar, amb la qual cosa immediatament després de subrogar-se el crèdit, la Generalitat ha d’arribar a un acord que sembla impossible amb la companyia o rescatar-la i quedar-se l’explotació de l’autovia. En aquest últim cas, als 220 milions del crèdit caldria sumar-hi uns 55 milions addicionals. Aquests 275 milions computarien a efectes del càlcul del dèficit públic de Catalunya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram