circuit

Roger Torrent diu que el circuit és deficitari. Foto: Albert Segura/ACN

Dos polítics encaixen la mà en un despatx i aquest simple gest desencadena tota una sèrie de canvis a nivell territorial. L’anomenat efecte papallona que dicta que un petit canvi –l’esbatec d’un insecte– pot generar tempestes, també té la seva derivada en l’àmbit polític. Així és en el cas dels pressupostos de Catalunya.

L’1 de febrer el Govern de la Generalitat i el PSC arribaven a un acord. Ara, l’entesa es traduirà en canvis significatius al Circuit de Montmeló. Segons queda establert en l’acord, la Generalitat es compromet a “culminar els treballs per aprovar, durant el primer trimestre del 2023, l’Avanç de Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit de Catalunya, amb l’objectiu d’arribar a la seva aprovació provisional durant el quart trimestre del 2023”. En llenguatge més planer, això significa que el projecte urbanístic tirarà endavant. De fet, segons l’acord entre ERC i PSC, “un cop es disposi d’aquesta aprovació provisional” començarà “la redacció del primer projecte de reparcel·lació i urbanització” de les més de 74 hectàrees destinades a diferents usos. A la fi, això convertirà la zona que comparteixen Montmeló, Parets i Granollers en un centre empresarial i recreatiu dedicat a l’automoció, tal com anunciava el conseller d’Economia i Empresa Roger Torrent el passat octubre.

Pèrdues econòmiques

La notícia no convenç tothom. La plataforma No Ens Vendreu La Moto considera el pla una “aberració”. Alhora, aquesta entitat pensa que el PDU del circuit és un “bluf especulatiu de poca viabilitat” que promou la indústria contaminant del motor. En paral·lel, diuen que el pla generarà “més turistificació” i un model “social i laboral precari”.

D’altra banda, seguint amb el Circuit, el mateix Torrent advertia fa poc que el circuit tindrà aquest any –com l’anterior– pèrdues econòmiques superiors als dos milions d’euros.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram