Torna el Mercat Audiovisual de Catalunya a Granollers (MAC) i ho fa amb una aposta per reciclar els professionals dels mitjans locals i comarcals. Per aconseguir-ho, s’han programat microtallers de formació, divulgació i reciclatge de diferents aspectes del sector. Així, durant tota la jornada del 4 de juny, els assistents al MAC podran aprendre des de l’ús de programaris específics fins a estratègies per millorar els processos d’autogestió, difusió i comunicació dels professionals del sector.

Enguany el MAC celebra la seva quinzena edició i mostrarà als assistents la importància de la creativitat en els continguts i la necessitat d’elaborar projectes sostenibles. A més, la Xarxa Audiovisual Local farà públic un estudi d’audiència de les televisions associades i proposarà la creació d’ajudes públiques per a algunes emissores.

El Mercat també comptarà amb la segona edició del concurs de guió de projectes transmedia amb la participació de la facultat de Comunicació Blanquerna i la Universitat Autònoma de Barcelona i amb una exposició de 180 fotografies i un vídeo per commemorar les 15 edicions del MAC.

AMB MENYS COSTOS

Segons l’organització, el MAC d’enguany ha recuit els seus costos en un 60%. El gerent de Granollers Audiovisual S.L., Josep Maria Codina, assegura que aquest estalvi ha estat possible gràcies al canvi d’ubicació, ja que “passar de la NAU Dents de Serra a la sala NAU B1 i al mateix centre de formació i serveis ha permès que els costos siguin molt menors”.

L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha volgut destacar que el més important “és que el MAC es fa” i allunya el sector de la “bombolla vinculada al món digital”. A més, Mayoral també ha posat especial èmfasi en el bagatge d’informació i continguts que ha ofert el MAC al llarg dels darrers 15 anys.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram