Es calcula que es van fer unes 7.900 atencions l’any passat. Foto: Arxiu

El 2018 es va tancar amb un augment del 35% en les consultes a l’Oficina Comarcal d’Habitatge (OCH) respecte de l’any anterior. Aquest servei, impulsat pel Consell Comarcal, va tramitar més de 3.100 expedients durant els 12 mesos de l’any passat.

En aquest organisme s’atén les persones que necessiten tramitar alguna prestació, sol·licitar un ajut o fer qualsevol altra mena de consulta sobre temes d’habitatge.

La quantitat més important de tramitacions que es van gestionar en aquesta oficina van ser les relacionades amb l’àmbit social, consultes procedents sobre les diferents convocatòries de la Generalitat destinades a afrontar despeses de lloguer de l’habitatge habitual o prestacions econòmiques d’especial urgència en casos de desnonament i qüestions relacionades amb l’impagament de quotes d’hipoteca o de lloguer. Tots aquests assumptes ascendeixen a un total de 1.734 sol·licituds de famílies.

La seu de l’OCH és al número 46 del carrer Miquel Ricomà, i el seu horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres entre dos quarts de 10 del matí i dos quarts de dues de la tarda. Els dimecres també s’obre, entre les quatre i les sis de la tarda. El seu número de telèfon és el 938 600 700, i també tenen habilitada l’adreça de correu electrònic habitatge@vallesoriental.cat per atendre qüestions.