Un moment de la concentració de ‘No ens vendreu la moto’ a Granollers. Foto: A. A.

Després de més de quatre anys d’espera, en pocs dies es coneixerà la decisió del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya sobre la viabilitat del Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit de Montmeló.

Tirarà endavant el projecte com volen la Generalitat i els ajuntaments de Montmeló, Parets i Granollers? Es paralitzarà com pretén la plataforma No ens vendreu la moto, la CUP o Podem? S’actualitzarà com demana l’Associació d’Hotels del Vallès Orientals (HVO)? Tots els escenaris són possibles i encara caldrà esperar uns dies per saber-ho, que en comparació amb el temps que ha transcorregut des que el Parlament de Catalunya va aprovar el PDU el 2016 s’entomen com un lapse de temps ínfim.

PROTESTA A GRANOLLERS
Abans que això passi, aquest dimecres 3 de febrer el col·lectiu No ens vendreu la moto va mobilitzar-se a Granollers per expressar el seu malestar una vegada més. Va ser una concentració fugaç que va reunir prop d’una cinquantena de persones a l’avinguda del Parc, davant d’una sucursal del RACC, una de les empreses impulsores del PDU.

Allà, ja abans que comencés l’acte, dos agents dels Mossos d’Esquadra s’hi van personar per identificar una de les impulsores de la protesta, Anna Cirera. Va ser ella mateixa qui va encarregar-se de llegir un manifest de rebuig al PDU.

“El PDU del Circuit de Catalunya planteja un model econòmic i territorial que, al nostre entendre, no és sostenible econòmicament ni ecològicament”, va assenyalar Cirera. “Perpetua un model consistent a socialitzar les pèrdues i privatitzar els beneficis, alhora que posa en perill zones rurals de valor paisatgístic com el pla de Palou o la serra de Ponent”, va afegir.

Tot seguit, alguns dels presents van enganxar adhesius als vidres de la sucursal del RACC i, minuts més tard, la convocatòria va quedar dissolta.

Per la seva banda, Pep Medina, també de la plataforma, va valorar positivament l’acte i va explicar que era important, “ara que hi ha eleccions i hi haurà canvis, seguir pressionant el Govern de Catalunya perquè derogui aquest PDU”.

Així mateix, Medina va afirmar que la intenció del col·lectiu amb aquest tipus de mobilitzacions és que es produeixi “un canvi en l’opinió pública respecte a les polítiques mediambientals i als macroprojectes que obeeixen a interessos privats i als clàssics plans de la sociovergència de tota la vida”.

UN SECTOR EN HORES BAIXES
Els partits d’esquerres o els moviments socials no són els únics que critiquen el PDU. Per a Enric Gisbert, d’HVO, el macroprojecte “ha perdut la seva lògica inicial i s’ha d’actualitzar perquè el sector automobilístic ha canviat”. De fet, considera que cal apostar per un pla que incentivi la fabricació de vehicles elèctrics i la recerca universitària. “Nosaltres no diem que no es protegeixin les zones verdes, però això no ha d’estar barallat amb atraure indústries de futur”, sentencia.

En línies similars s’expressava durant la concentració Medina, quan va afirmar que “s’haurien de destinar esforços a sectors amb més valor afegit”. Sens dubte, la política territorial produeix estranyes aliances.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram