Una de les curses al Circuit de Barcelona-Catalunya. Foto: Ajuntament

La darrera injecció de capital públic de la Generalitat al Circuit de Barcelona-Catalunya ha reobert el debat sobre el finançament d’aquestes instal·lacions.

Per una banda, des de l’administració pública s’estan posant sobre la taula opcions que inclourien una major aportació per part de privats, mentre que per l’altra, les associacions d’hostaleria creuen que ja aporten prou al Circuit.

L’alcalde de Montmeló, Antoni Guil, manifesta en declaracions a Línia Vallès que “cal cercar una font d’ingressos alternativa a les fonts públiques”. En aquest sentit, destaca la possibilitat d’incloure un esponsoritzatge de l’equipament en forma de naming com una bona opció. També posa sobre la taula que l’impacte del Circuit sobre la comarca està xifrat en 340 milion d’euros, i que en base a aquestes dades “s’està parlant de l’opció que el món de l’hostaleria i la restauració aportin una col·laboració a nivell econòmic per ajudar el Circuit”.

Per la seva banda, Enric Gisbert, president de l’associació hotelera HVO, afirma a aquesta publicació que actualment els hotels ja fan de “recaptadors de la taxa turística” i que entenen que una part d’aquesta taxa s’aporta al traçat vallesà. Gisbert també apunta que “caldria saber com es reparteix la taxa turística”. A més, posa en relleu que, “si s’ha de fer alguna cosa per recaptar diners entre els beneficiats per la presència del Circuit, cal que se’n parli de manera més transparent que fins ara”, fent al·lusió al desconeixement que tenen de l’ús d’aquest impost.

Tot i aquesta discrepància pel que fa al finançament, administració i privats defensen la presència del Circuit de Barcelona-Catalunya a la comarca. Gisbert afirma que “el Circuit és la nostra Seat” i que “sense això el sector hoteler quedaria molt tocat i molts hotels haurien de tancar”. L’alcalde de Montmeló també dóna suport al traçat vallesà i recorda que l’Ajuntament “ja va expressar al Ple el suport al Circuit ampliant el capital que hi inverteix per donar-li sostenibilitat”.

Tot i aquest acord entre empreses i administracions, a la comarca també hi ha veus discordants amb la presència d’aquestes instal·lacions i especialment amb el projecte d’ampliació que s’està treballant per als pròxims anys. La plataforma No ens vendreu la moto fa temps que planteja accions i xerrades contra el Pla Director Ubanístic del traçat de Montmeló al·legant motius ecològics i socials. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram