La via és una de les més perilloses del país. Foto: Ajuntament de Sant Fost

La Direcció General de Carreteres de la Generalitat considera que s’ha de fer un desdoblament de vies urbanes a la B-500 i per això no hi destinarà diners. Des de Carreteres asseguren que “les vies urbanes no són competència de la Direcció General” i això fa “impossible” que ho puguin finançar, per la qual cosa recomana adreçar-se al Conseller d’Urbanisme per demanar que la Generalitat assumeixi la redacció del projecte de traçat de la nova via o bé, si l’ha de redactar l’Ajuntament, que subvencioni el 100% del seu cost.

La Comissió per al desviament de la B-500 està convençuda que “cal mantenir la pressió ciutadana del poble de Sant Fost unit per aquest objectiu” i pròximament convocarà una nova assemblea.

Mentrestant, els serveis jurídics de l’Ajuntament preparen la demanda contenciosa pertinent, atès que “s’ha produït denegació per silenci de la petició de desafectació parcial de les finques amb façana a la B-500”.

Segons l’Ajuntament, l’estudi del trànsit de la B-500, elaborat per la Direcció General de Carreteres, confirma que hi circulen més de 300.000 vehicles al mes i que, en determinats punts, hi ha un percentatge molt elevat de vehicles que superen de molt la velocitat màxima permesa, és a dir, que és una via perillosa enmig d’un nucli urbà.

Aquestes dades refermen les actuacions de l’Ajuntament i la Comissió per al desviament de la B-500, alhora que valoren l’encert del semàfor situat a l’alçada de l’estanc, ja que les velocitats es redueixen sensiblement.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram