El comerç preveu una facturació de 825 milions d’euros durant les rebaixes d’hivern. Foto: Arxiu

Les llargues cues per comprar els regals de Reis han estat substituïdes, en qüestió d’hores, per les primeres curses per accedir als comerços i aconseguir les gangues que ofereixen, com cada any, les rebaixes d’hivern.

Enguany la campanya, que va començar dimecres i que s’allargarà gairebé dos mesos –fins al pròxim 6 de març– oferirà descomptes d’entre el 30 i el 40%, però que poden arribar al 50% de cara a les últimes setmanes de rebaixes i al 70% en el cas de les grans marques i superfícies comercials.

La Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) espera que les vendes durant aquestes rebaixes d’hivern 2015 s’incrementin entre un 2 i un 3% respecte a l’any passat i que la facturació assoleixi els 825 milions d’euros. I és que les rebaixes de gener representen de mitjana un terç del total de vendes del comerç català durant l’any.

CONTINUAR AMB LA DINÀMICA
El sector comercial català té unes expectatives altes de cara a les rebaixes, després d’haver viscut una campanya de Nadal on les vendes “s’han recuperat lleugerament”, segons indiquen des de la CCC, un aspecte que trenca la dinàmica de sis anys amb caigudes i falta de confiança dels clients. A més, la patronal comercial confia que la contractació de personal es mantingui durant les rebaixes, seguint la línia de la campanya de Nadal.

LEGISLACIÓ CONFUSA
Segons la llei catalana d’horaris, suspesa pel Tribunal Constitucional després que acceptés a tràmit un recurs en contra per part del govern de l’Estat, les rebaixes comencen el 7 de gener. Tanmateix, la suspensió de l’alt tribunal ha dividit el sector, ja que moltes grans marques i establiments han aprofitat per fer descomptes gairebé una setmana abans. En aquest sentit, gran part del petit comerç ha optat per respectar la llei catalana i iniciar els descomptes el dia 7 de gener.

Optimisme vallesà per l’inici de les rebaixes

El petit comerç de la comarca ha començat unes rebaixes d’hivern marcades pels resultats positius de la campanya de Nadal. “S’ha trencat la tendència negativa d’altres anys, però encara no podem parlar de punt d’inflexió, ja que nosaltres considerem que només s’ha salvat el Nadal”, explica a aquesta publicació Montse Caussa, presidenta de l’Associació Gran Centre de Granollers, i afegeix que “de moment les rebaixes han començat amb bon peu”.

En aquest mateix sentit, Marta Martín, de l’Associació d’Autònoms de Mollet, assegura que “tot i que hi ha molta gent al carrer i sembla que augmentarem les vendes, hem hagut d’abaixar molt els preus”.

Pel que fa a l’avançament dels descomptes per part de les grans marques, Caussa afirma que ha “desconcertat” els clients i remarca que “cal una regulació més estricta dels períodes de rebaixes, perquè si no es perdrà el seu sentit, que no és altre que el de vendre l’estoc de final de temporada”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram