Rodalies

L’R2 i l’R11 començaran i acabaran a Sant Andreu. Foto: Albert Segura/ACN

Des de demà i fins al 10 de desembre, anar en tren des del Vallès fins a Barcelona serà una odissea. Almenys, des dels municipis per on passen l’R11 i l’R2, és a dir, la Llagosta, Mollet, Granollers, Montmeló, les Franqueses, Cardedeu i Llinars. I és que, fins al 2 de desembre, les línies acabaran i començaran el recorregut a Sant Andreu Comtal per les obres a la futura estació de la Sagrera. Una actuació que, fins aquesta data, obliga a tallar la circulació de trens i als seus usuaris a fer transbord o a fer servir el servei alternatiu per carretera que posarà Renfe. Més endavant, del 3 al 10 de desembre, l’R2 i l’R11 començaran i acabaran el seu recorregut a Montcada i Reixac, cosa que encara complicarà més la mobilitat perquè els trens no arribaran a entrar a Barcelona.

En aquest darrer cas, des de l’estació de Granollers Centre es podrà agafar un bus que anirà directe a l’estació de Sagrera-Meridiana, entre les sis i dos quarts d’onze del matí, i després tornarà a la capital vallesana, de cinc de la tarda a dos quarts de nou del vespre. Mentre que qui necessiti viatjar fora d’aquest horari, haurà de baixar a Sant Andreu i agafar l’L1 de metro o el bus llançadora que Renfe posarà entre Sant Andreu i Sagrera-Meridiana, de sis a deu i de quatre a vuit.

Davant d’aquestes afectacions, no han tardat a sorgir les crítiques veïnals. Sobretot ara que s’havia instaurat la gratuïtat dels trens. I és que, tot i que el servei alternatiu per carretera serà gratuït amb el bitllet de Rodalies, “tenint en compte que els horaris i la freqüència que proposen són molt reduïts, agafar l’autobús de Renfe no serà una opció si vols arribar puntual a treballar”, diu la Mònica Tarrés, una granollerina que va cada dia fins a Passeig de Gràcia.

Precisament per això, Tarrés pensa que “la gratuïtat dels trens no serveix per a res als vallesans”. Una crítica en la línia del que diu la Plataforma pel Transport Públic (PTP), des d’on comenten que la mesura té “un punt populista” i que el que cal és que “el transport públic tingui més freqüència, sigui més ràpid i més còmode”. Una realitat que en cap cas es compleix al Vallès, i encara menys amb les afectacions que comencen demà, de les quals els únics que sortiran menys perjudicats seran els granollerins i els molletans, que compten amb una segona estació de Rodalies per on passa l’R3, amb parada a la plaça Catalunya. “Encara que tenint en compte els retards diaris que pateix aquesta línia, no és una solució real agafar-la”, conclou Tarrés.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram