manifestació de les famílies a Granollers

Imatge de la manifestació de les famílies a Granollers. Foto cedida

Quan un jove amb discapacitat intel·lectual acaba l’educació obligatòria, el següent pas és entrar en un Centre Ocupacional d’Inserció, en un Centre de Teràpia Ocupacional o en un Centre d’Atenció Específica, depenent del grau de discapacitat que tingui la persona en qüestió. En aquests tres espais es fomenta la seva autonomia a través d’activitats i tallers, i també la seva formació continuada. Però segons explica a Línia Vallès Jaume Pericas, pare d’un alumne del Centre d’Educació Especial Montserrat Montero, “com que les places en aquests centres són limitades, però el temps per estar-hi és il·limitat, ha arribat un punt que s’ha col·lapsat tot i no hi ha places en lloc de la comarca”.

El fill de Pericas i sis alumnes més del Montserrat Montero acaben aquest any l’escola i no tenen on anar. “Cal crear més places en aquests centres o crear més centres”, diu Pericas. Però la solució que els han donat des de la Generalitat és agafar una plaça fora de la comarca. “El transport és un problema en aquest sentit perquè suposa que els pares hàgim de deixar de treballar per portar-los al centre i anar-los a buscar”, lamenta Pericas. Per això, fa uns dies, diverses famílies de l’AFA de l’escola es van manifestar a Granollers, per visibilitzar aquest problema. “Ara som set afectats, però cada any en serem més sense plaça ni futur”, conclou el pare.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram