Treballadors a la planta d’Alstom

Treballadors a la planta d’Alstom de Santa Perpètua. Foto: Àlex Recolons/ACN

La planta d’Alstom a Santa Perpètua viu el seu moment àlgid. Actualment, està funcionant al màxim de la seva capacitat, produint 340 vagons de metro i 110 tramvies a l’any. Però això no és tot: segons el responsable de la companyia francesa a Catalunya, Sergio Boya, aquest nivell de producció es mantindrà els pròxims cinc anys perquè han rebut encàrrecs importants. El millor exemple és el de Renfe, que ha encarregat a l’empresa la fabricació de fins a 201 trens. Tot plegat farà que aquest any es contractin 150 nous treballadors a la planta perpetuenca, que se sumaran als 200 incorporats l’any passat.

La directora de la fàbrica, Cristina Andéniz, ha explicat que en els últims anys s’hi han invertit 150 milions d’euros, tal com recull l’ACN. En aquesta quantitat s’inclou la partida econòmica per construir un magatzem de 20.000 metres quadrats situat a la Llagosta.

Alstom, que fa més de cent anys que va aterrar a Catalunya, té uns 1.200 treballadors a casa nostra, la immensa majoria (1.050) a Santa Perpètua, sense comptar els 150 que s’hi incorporaran pròximament. La decisió d’incrementar la plantilla s’ha pres per la previsió que l’any 2025 es treballin un milió d’hores, 200.000 més que ara i més del doble que el 2021. A més dels trens de Renfe, Alstom també fabrica tramvies per a la línia del Besòs i del Llobregat, combois de metro per a les línies 1 i 3 de TMB i trens de Ferrocarrils de la Generalitat. És per això que el responsable de la marca a Catalunya assegura que Alstom “està al centre de la mobilitat catalana”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram