Els alcaldes vallesans demanen que hi hagi consens. Foto: Heribert Gallardo

Els municipis vallesans no veuen amb bons ulls la “decisió unilateral” del Govern de portar a terme les obres d’un nou carril per a la connexió entre l’AP7 i la C33 per incorporar-se a la C17 a Mollet. Per aquest motiu, els alcaldes i regidors de Granollers, Mollet, Parets, la Llagosta, Montmeló, Canovelles i Lliçà d’Amunt han fet un front comú que demana “diàleg” a la Generalitat i que “no es prengui cap decisió sobre la via sense el consens del territori”.

“Volem seure i parlar, posar els pros i els contres d’algunes de les propostes que es plantegen i saber tota la informació de primera mà”, afirma l’alcalde de Parets, Sergi Mingote, que afegeix que “això no vol dir que estem radicalment en contra d’una proposta o d’una altra”. L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, recorda que actualment a la C17 hi transiten més de 80.000 vehicles diaris “que aniran augmentant”. “Ara la incipient sortida de la crisi ja es reflecteix en la mobilitat”, assegura. L’alcalde de Mollet, Josep Monràs, per la seva banda, alerta que amb l’obertura de la central logística de Mango, a Lliçà, circularan per la carretera entre 3.000 i 4.000 vehicles més i fa palesa la “preocupació” dels empresaris de la zona per la manca d’infraestructures.

Per tot plegat, els alcaldes vallesans consideren que calen mesures urgents per garantir la mobilitat a la zona.

De moment, dimecres la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya va tombar la proposta de resolució presentada pel PSC que demanava al Govern la redacció del projecte executiu del desdoblament de la carretera C17 en el tram entre Parets i Lliçà d’Amunt i que incorporés en els pressupostos del 2017 la licitació, adjudicació i inici de les obres de desdoblament d’aquest tram de l’autovia.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram