Estació Parets

La nova estació, així prevista, costarà 25,8 milions d’euros. Foto: Ajuntament

El finançament del projecte de la nova estació de tren de Parets tirarà endavant tal com estava previst inicialment, és a dir, amb la implicació de l’Ajuntament. Tot i que el 25 de maig el consistori anunciava que estava negociant per no pagar la seva part, 2,2 milions d’euros, ERC Parets ha avançat que finalment sí que haurà d’assumir aquest cost. Així ho ha exposat el govern espanyol en resposta a les preguntes que el senador republicà Josep Maria Reniu traslladava al govern central en relació amb el tema.

“Quant a l’assumpció dels costos per les parts implicades, ADIF, Generalitat i Ajuntament de Parets, així com les diferents actuacions i futures possibles cessions, es regiran per l’acord subscrit a través del conveni i posterior addenda”. Això és el que diu la resposta de l’Estat, que es remet al conveni acordat entre les tres parts el desembre del 2021, segons el qual el cost inicial de 17,8 milions d’euros l’assumeix Adif en un 60%, la Generalitat en un 20% i l’Ajuntament en un altre 20%. Aquests percentatges, però, canviaven significativament després d’afegir una addenda al conveni el juliol del 2023 davant l’augment dels costos totals en 8 milions d’euros “degut a millores en el projecte inicial i a l’increment de material”, detallaven aleshores des de l’Ajuntament. Aquest sobrecost l’assumirà, completament, Adif.

Davant de tot plegat, Línia Vallès ha contactat amb l’Ajuntament per saber la seva posició en relació amb el pagament dels 2,2 milions, però no ha rebut cap resposta. Mentrestant, l’oposició sí que s’ha pronunciat i ha lamentat que part d’aquestes obres s’hagin de pagar amb els diners del poble. Sobretot, tenint en compte que a municipis veïns com Mollet està previst construir una estació sense que el consistori pagui res.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram