Hamilton celebra la victòria de l’any passat amb tot el seu equip. Foto: F1

La cinquena prova del mundial de Formula1, el Gran Premi d’Espanya, ja ha arribat, i per tant els motors tornen a rugir a Montmeló. Els monoplaces més ràpids tornen a ocupar el Circuit entre avui i demà passat, quan es disputarà, per vint-i-setè any consecutiu, la cursa.

Com ja va passar en la prova de l’any 2017, el britànic Lewis Hamilton i l’alemany Sebastian Vettel són els dos grans favorits a adjudicar-se la victòria al Circuit. L’anglès, vigent campió i líder del mundial, arriba a la comarca amb quatre punts d’avantatge sobre el pilot de Ferrari (70 contra 66), mentre que la lluita per la tercera plaça al mundial serà el camp de batalla per als companys d’escuderia d’aquests i una batalla entre pilots finlandesos; Kimi Räikkönen, de Ferrari, té vuit punts d’avantatge sobre Valtteri Bottas.

Més enrere en la general apareix el Red Bull de Daniel Ricciardo i el McLaren de Fernando Alonso, que després de moltes temporades per oblidar sembla que per fi té un cotxe que li permet ser competitiu.

Com és habitual, avui es faran els entrenaments lliures en dues tandes (que arrencaran a les 11 del matí i a les 3 de la tarda i que els vallesans podran gaudir per un preu especial de 10 euros), mentre que l’última sessió de posada a punt serà demà al migdia.

A les tres de la tarda de demà començarà l’hora de la veritat, amb la qualificació que determinarà l’ordre de la graella de sortida, mentre que el diumenge, quan passin deu minuts del punt de les tres de la tarda, es donarà el tret de sortida al Gran Premi.

MÉS ENLLÀ DEL 2019?
El Gran Premi del 2018 està assegurat, igual que el de l’any que ve, però el contracte entre el Circuit i la FIA expira l’any que ve i la continuïtat d’aquesta relació, que va camí de les tres dècades, està congelada fins que es desbloquegi la situació política, és a dir, fins que s’investeixi un President (o Presidenta) de la Generalitat i es formi govern.

De fet, en les seves darreres aparicions, el president de la instal·lació, Vicenç Aguilera, ha assegurat que aquest és un factor clau perquè comenci la negociació amb la FIA, ja que la Generalitat és la màxima accionista del Circuit, amb un 76% del control.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram