Àlex Palou

Àlex Palou celebra el seu segon títol de l’IndyCar. Foto: Joe Skibinski/ IndyCar Media

“Mai vaig imaginar-me que seria campió de l’IndyCar, i ser-ho ja dos cops em regala una sensació increïble. Indescriptible. És com un somni que no havies somiat”, confessava, emocionat, Àlex Palou (Sant Antoni de Vilamajor, 1997), pilot de Chip Ganassi Racing, després de guanyar aquest diumenge el GP de Portland, la penúltima prova d’un campionat que conclourà el pròxim 10 de setembre.

El vilamajorí ha estat el gran dominador de les 16 proves que s’han disputat fins ara. Si la màxima recompensa per gran premi són 54 punts (50 pel triomf, dos per ser el pilot que més voltes lidera la cursa, un per la pole i un altre per anar primer almenys una volta), Palou ha obtingut gairebé tres quartes parts del botí. En concret, el 71,52% dels punts en joc. Una estadística excel·lent que ha fet que arribés a Oregon amb un únic rival pel títol.

El seu contrincant no era qualsevol. Era tota una llegenda, la gran icona de l’IndyCar, perquè el neozelandès Scott Dixon col·lecciona fins a sis corones (2003, 2008, 2013, 2015, 2018 i 2020). Un palmarès que ningú iguala. Amb la seva cinquena victòria del curs, Palou ja suma 91 punts més que el seu company d’equip. Dixon serà subcampió per tercera vegada en la seva carrera i atresora el rècord de victòries (52) i podis (128) del campionat.

Portland va ser una mostra més del domini de Palou durant la temporada: va liderar 69 de les 110 voltes, i Dixon, que va acabar tercer a vuit segons, només ho va poder fer durant 12, i després de la segona visita a boxes de Palou.

“Ha estat un cap de setmana increïble” és potser la frase que més ha repetit el vilamajorí aquest 2023. Normal, perquè a l’equador del curs ja havia sumat quatre de les seves cinc victòries, i els seus rivals ja el veien molt lluny. Així, després dels primers vuit grans premis, Palou tenia 74 punts més que el suec Marcus Ericsson i 81 que l’estatunidenc Josef Newgarden, mentre que Dixon i el mexicà Pato O’Ward acumulaven fins a 98 punts menys.

“Hem aconseguit el nostre objectiu, que era guanyar la cursa i l’IndyCar, i ho hem fet contra cotxes molt ràpids. Sabíem que havíem de continuar repetint la nostra manera de fer i treballar durant el curs, i és un orgull poder rebre els premis a aquests grans esforços”, concedia el bicampió Palou, que el 27 de setembre de 2021, amb 24 anys, es convertia en el primer pilot estatal a guanyar el campionat. Ho va fer al GP De Long Beach, travessant la línia de meta en quarta posició i 38 punts de marge sobre Newgarden. El seu gran rival aquella temporada, O’Ward, va haver d’abandonar a la 20a volta, després de ser envestit per Ed Jones.

Des del seu primer títol de l’IndyCar i el segon han passat moltes coses en la vida de Palou, sobretot en l’àmbit extraesportiu. Obstacles, demandes, acusacions, retrets i girs de guió que probablement acabaran sent materials per a un documental per a Netflix o Prime Video (Amazon). Perquè Palou ha estat demandat tant per Chip Ganassi Racing com per McLaren.

Una història intrigant que va començar el 13 de juliol de 2022, quan Chip Ganassi Racing va anunciar la seva renovació per una temporada i, hores més tard, el pilot va desmentir l’acord. La situació encara es va complicar més quan, el mateix dia, McLaren va assegurar que havia fitxat Palou. Després d’un acord a tres bandes, el vilamajorí es va quedar a Chip Ganassi i va compaginar aquest paper amb entrenaments de Fórmula 1 amb McLaren.

La trama no deixa de comptar amb nous ingredients i noves sorpreses, sobretot després que el passat 12 d’agost s’anunciés que Palou trencava el seu compromís amb McLaren per a 2024. L’escuderia britànica l’ha demandat per incompliment de contracte i el vilamajorí també ha deixat de treballar amb l’agència de representació Monaco Increment Management (MIM).   

Palou vol continuar en el Chip Ganassi Racing, un projecte guanyador a l’IndyCar on es troba còmode, el cuiden i coneix molt bé, i el cap de l’equip, Floyd Ganassi Jr., més conegut com a Chip Ganassi, n’està orgullós. “Àlex Palou continuarà en el nostre cotxe. T’ho puc assegurar. És un pilot especial i no vam trigar gaire a descobrir-ho. Ho vam fer ja en el seu primer cap de setmana competint amb nosaltres, quan va guanyar a Barber en el seu debut”, va avançar Ganassi a la cadena NBC minuts més tard que el vilamajorí es proclamés bicampió de l’IndyCar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram