L’estudi indica que els comerciants han venut més darrerament. Foto: Arxiu

En plena campanya de rebaixes i amb l’agost a les portes, l’Escola Universitària del Comerç, Escodi, ha publicat la seva Enquesta sobre la Salut del Comerç, un autèntic termòmetre sobre la situació del sector a Catalunya. L’estudi s’ha fet sobre prop d’un miler de botigues que donen feina a més de 2.000 treballadors.

La principal dada que s’extreu de l’estudi és que durant el primer semestre d’enguany els comerciants asseguren que hi ha hagut més vendes, però amb uns marges comercials més reduïts. Per tant, hi ha la paradoxa que tot i haver venut més, s’ha guanyat menys.

I com s’explica aquesta situació? Segons l’enquesta, els marges s’han ressentit a causa del canvi d’hàbits dels consumidors, que cada cop més busquen els preus més baixos possibles a l’hora de comprar.

De fet, amb les dades a la mà, només el 15% dels enquestats assegura que ha incrementat els seus marges comercials.

En aquesta línia, un terç dels botiguers continuen perdent vendes, marges i beneficis, fet que apunta cap a “dificultats estructurals”, diu l’estudi.

Pel que fa a les rebaixes, l’enquesta assenyala que el concepte està perdent força, atès que només el 22% dels comerciants les van començar l’1 de juliol i el 24% no les han fet. Tanmateix, sis de cada 10 consideren la liberalització de la campanya com una mesura “perjudicial”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram